Серед історичних прикрас, що втілюють цілу епоху, браслет Марії-Антуанетти — особливий символ французького ювелірного мистецтва. Виготовлений на замовлення однієї з найзнаменитіших королев, цей браслет належить до творінь Mellerio, найстарішого ювелірного дому у світі, що досі діє. Відкриття поп-ап-простору Mellerio у відомому універмазі Bergdorf Goodman у Нью-Йорку стало визначною подією 2024 року, що представляє браслет Марії-Антуанетти не тільки як історичний артефакт, але і як предмет естетичної цінності.
Mellerio dits Meller, заснований ще у 1613 році — за часів короля Людовіка XIII, має надзвичайну історію, що пройшла крізь сторіччя, виживши навіть у революції. Легенда свідчить, що саме цей дім створив браслет для Марії-Антуанетти — королеви, яка славилася своїм винятковим смаком. Кажуть, що в 1780 році юний продавець прикрас родом із Італії запропонував королеві виріб, який сподобався їй своєю простотою та благородством: браслет із семи камей, обрамлених рубінами (як тоді вважалося). Пізніше експерти з’ясували, що ці камені насправді були гранатами, але це не зменшило їхньої цінності. Цей браслет став однією з небагатьох речей, які королева взяла із собою у в’язницю перед стратою в 1793 році.
Цей ювелірний витвір зник на багато років і повернувся у володіння Mellerio лише в 2014 році — після того, як онук попередньої власниці знайшов інформацію про браслет у пресі та вирішив продати його дому. Виявлення браслета стало справжньою сенсацією у світі антикваріату, підкресливши важливість Mellerio як зберігача французької ювелірної спадщини.
Сьогодні Mellerio залишається сімейною справою, яку очолює вже 14-те покоління. Попри історичну близькість з Tiffany & Co, іншою американською ювелірною легендою, розміщення браслета Марії-Антуанетти у престижному Bergdorf Goodman символізує важливий крок Mellerio на американський ринок. Виставка, яка розпочалась на початку 2024 року, привернула увагу численних відвідувачів, що відзначили витончену роботу майстрів. Краса цього виробу привертає увагу не лише як предмета розкоші, але і як частки історії, що ще раз підкреслює: справжнє мистецтво непідвладне часу.