Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» оголосив переможців конкурсу «Найкращий книжковий дизайн». Цього року за нагороди змагалося 242 книги.
«В умовах повномасштабної війни наші видавці, дизайнери та поліграфісти створюють красиві та достойні книжки, і це викликає справжній захват. Цього року було багато сильних претендентів, нові імена, неочікувані знахідки та цікаві тенденції. Члени журі постали перед непростим вибором»,
— ділиться Юлія Козловець, директорка Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал».
Друковане видання «Поміж» здобуло головну нагороду конкурсу, а також відзнаку в категорії «Утилітарна книга». «Поміж» — це журнал про місто Дніпро, його історію, культуру, повсякденність та мешканців. У ньому зібрані вірші дніпровських поетів, світлини локальних фотографів, ілюстрації від митців та матеріали, присвячені місту. Автором візуальної концепції, дизайну та верстки випуску став Саша Биченко (студія Kultura).
Лідером у категорії «Текстова книга» стало видання punkt publishing «На надломі зросла сила». Видавчиня Тетяна Костіна провела десятки інтервʼю з жінками, які зіткнулися з жорстокістю, несправедливістю та руйнаціями повномасштабного вторгнення. У результаті вона задокументувала 15 історій про трансформаційну силу жінок у війні. Команда зазначає, що ця книга про жінок, які знайшли власну місію та свободу, і змогли побачити світло в найжахливіших подіях. Над дизайном обкладинки та версткою видання працювала Дарʼя Стеценко.
У номінації «Мистецька книга» перемогло видання «Коцюбинський: між кіно і літературою», опубліковане на базі Довженко-Центру. Зін присвячений 160-річчю від дня народження Михайла Коцюбинського. «Проза Коцюбинського з її увагою до національного побуту та колориту, імпресіоністичним стилем, текстовим монтажем, тонким психологізмом та екзистенційністю наче випереджала час і у своїй суті виглядала вкрай кінематографічно. Тож не дивно, що до творчості письменника в кіно зверталися в різні часи, починаючи з 1927 року. Хотілося б, щоб у результаті нашого дослідження сучасні кіномитці побачили у Коцюбинському джерело для своїх сценаріїв», — підкреслює Олена Гончарук, керівниця Музею кіно Довженко-Центру. За художнє оформлення книги, дизайн та верстку відповідало бюро «Буця».
Перше місце в категорії «Візуальний сторітелінг» журі присудило книзі «Шлях Зерна | The Path of Grain». Художнє оформлення видання створила команда комунікаційної агенції Postmen (Ярослав Ведмідь, Олег Грищенко та Олексій Чекаль). Це артбук про стійкість, лідерство та незламність українських аграріїв й експортерів. Через емоційні фото та ілюстрації читачі мандрують сторінками сучасної історії.
А ось у номінації «Експеримент» цього року немає абсолютного переможця, тому журі вирішило не вручати нагороду.
«Вражає, як у складних умовах уся галузь здатна створювати видання, які захоплюють своєю естетикою, новаторством і якістю. Конкурс зберігає тісний зв’язок із Німеччиною: вже багато років Фонд мистецтва книги (Stiftung Buchkunst) представляє переможців конкурсу в рамках колекції «Найкрасивіші книги світу». Це означає, що й цього року українські видання побачать тисячі відвідувачів найбільших книжкових ярмарків Німеччини, а також читачі бібліотек і студенти університетів, де ці книги будуть експоновані»,
— підкреслив Фабіан Мюльталер, директор Goethe-Institut в Україні.