У Лондоні представили масштабну виставку, присвячену українському модернізму

У Королівській академії мистецтв

АВТОР: Катя Теллер

ФОТО: NAMU

ОПУБЛІКОВАНО: 5 липня 2024

Важливий мистецький проєкт «В епіцентрі бурі: модернізм в Україні» продовжує подорожувати світом. 29 червня виставку представили в Королівській академії мистецтв Лондона — побачити роботи відомих українських художників у британській столиці можна буде до 13 жовтня.

Раніше експозицію також показали в Національному музеї Тиссена-Борнеміса в Мадриді, Королівському музеї образотворчого мистецтва Бельгії, Музеї Людвига в Кельні та у віденському Бельведері. 

Глядачам презентували роботи 65 видатних митців XX століття, зокрема Олександри Екстер, Олександра Богомазова, Казимира Малевича, Олександра Архипенка, Соні Делоне, Михайла Бойчука, Василя Єрмилова, Анатолія Петрицького, Давида Бурлюка та Вадима Меллера. 

Олександра Екстер, «Три жіночі постаті», 1910

Проєкт досліджує художні практики 1900-1930-х років. Модернізм в Україні розвивався на тлі розпаду імперій, Першої світової війни, боротьби за незалежність та створення радянської України. Незважаючи на глибокі соціальні потрясіння, це був період сміливих експериментів і розквіту національної культури.

До експозиції увійшли твори, що зберігаються в колекціях Національного художнього музею України (NAMU) та Музею театрального, музичного і кіномистецтва. Виставка має декілька розділів, які присвячені становленню кубофутуризму, українському театральному дизайну, діяльності Київського художнього інституту та незалежним художнім об'єднанням, що відмовлялись працювати у стилі соцреалізму.

Організатори виставки прагнуть показати зв'язок українських митців з європейською художньою традицією та допомогти закордонним глядачам відкрити для себе нові талановиті імена. Кураторами проєкту стали Костянтин Акінша, Катя Денисова, Олена Кашуба-Вольвач та співробітниця Королівської академії мистецтв Анн Дюма.

Давид Бурлюк, «Карусель», 1921

Олександр Богомазов, «Правка пил», 1927

Скетч українського художника Вадима Меллера, 1919


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ