За підсумками першого півфіналу гурт Ziferblat, який цьогоріч представляє на конкурсі Україну із піснею Bird of Pray, вийшов у фінал Євробачення-2025. Перформанс, розроблений для Ziferblat режисеркою Марією Коростельовою, розповідав про пошуки світла, стійкості та віри. У своєму номері соліст Даниїл Лещинський звертається до голосу пташки, яка допомагає йому зрозуміти, що світло завжди було у його серці, й отримати омріяні крила.
Чи не найбільшу увагу публіки привернули образи учасників гурту. Виконані у яскравих відтінках і доповнені мотивами глем-року 1970-х років, вони представляли цілісну візуальну історію про унікальність, свободу та надію. Над костюмами працював дизайнер Іван Фролов. За його словами, задіяна у роботі команда загалом налічувала понад 50 людей. Прикраси ж для учасників гурту Ziferblat підготував ювелірний дім SOVA.
Напередодні фіналу Євробачення-2025 Іван Фролов ексклюзивно для Harper`s Bazaar Ukraine розповів, яка ідея лежить в основі костюмів Ziferblat, які символи зашиті у вбранні та скільки тривала робота над образами.
Про центральну ідею образів і джерело натхнення
Усе почалося з самої пісні Bird of Pray — вона і стала головним натхненням, як і власне характери та особистості учасників гурту. Кожен з них унікальний, і ми хотіли, щоб це відчувалося в образах. Водночас нас надихала ідея показати Україну на європейському майданчику такою, якою ми її бачимо та про яку ми мріємо: вільну, світлу та сучасну.
Також у костюмах присутні мотиви глем-року 70-х, що був близький артистам тої доби. Ця естетика ще раніше слугувала джерелом нашого натхнення (наприклад, у колекції MOLODA ми досліджували українську естраду 70-80-х років).
Про роботу над одягом, що відображає унікальність кожного учасника
Під час затвердження ескізів кожен учасник обрав свій улюблений колір з запропонованої палітри номера.
Також у кожного артиста є елемент із нашої останньої колекції, що передає панк-рок настрій. У Валентина — гітарний ремінь, розшитий металевими шипами-пірамідками та кристалами Swarovski тієї ж форми. У Дані це пояс на спідниці з таким же оздобленням, а у Федора — браслети з пірамідками-шипами.
Спеціально для виступу ми спільно з SOVA створили ексклюзивні ювелірні прикраси, унікальні для кожного з учасників: монокаблучку на два пальці, прикрашену великою мальвою для Дані. Федору ми створили підвіс із бірюзовою мальвою, а Валентину — моносережку з мальвою.
Команда, що була залучена до виготовлення костюмів, налічувала понад 50 людей. Робота тривала довго: ми кілька разів змінювали палітру, шукали правильний баланс, узгоджували з режисерським баченням, робили все, щоб створити цілісну картинку. Продумування кожної деталі займало велику частину часу. Багато з них також були технічними, але саме вони й допомогли створити ту саму «магію» виступу.
Про символи, зашиті у костюми Ziferblat
Мальва стала центральною частиною образів артистів, квіткою з багатим символічним значенням. Для кожного українця вона знайома й близька, але водночас її можна побачити в різних куточках світу. Я натрапляв на неї навіть у Лос-Анджелесі. Саме це поєднання нашого коріння і міжнародної впізнаваності зробило мальву метафорою України, як країни, зрозумілої світові, але рідної для нас. Мальви «проростають» на костюмах у кожного артиста: на ногах у Валі і Дані та на шлейфі у Федора.
Також серце є знаковим символом FROLOV, який ми інтегрували в усі образи. У Валентина це комір у формі серця, у Дані — дзеркальне серце, обрамлене кристалами. Федір, барабанщик, має довгий шлейф і серце з мальвами на спині — воно інтегрується у відеографіку й «оживає» під час виступу.
На корсетах бек-вокалісток ми додали такі ж «дзеркальні» серця. І хоча виглядають вони як дзеркала, насправді це відполірований метал, який неможливо розбити. Це принципове рішення: наші серця відображають світ, але залишаються незламними.