Як Хлоя Севіньї повертає моду до архівів Норми Камалі та чому це варто уваги

Як Хлоя Севіньї повертає моду до архівів Норми Камалі та чому це варто уваги

Вона — одна з тих, хто працював на випередження ще в 70-х

АВТОР:

ФОТО: Getty Images, Instagram

ОПУБЛІКОВАНО: 28 липня 2025

Мода сьогодні існує в кількох часових площинах одночасно. Поки дизайнери на подіумах створюють візії майбутнього, соцмережі щодня повертають нас у минуле: до архівних образів, забутих імен, недооцінених постатей. Однією з них є американська дизайнерка Норма Камалі — жінка, яка перетворила фліс на високий стиль і першою поєднала підбори зі спортивними шкарпетками. Тепер її спадщина отримала новий подих завдяки несподіваному, але символічному жесту: підтримці від акторки Хлої Севіньї.

Норма Ламалі та Марк Джейкобс на благодійному гала-вечорі в Нью-Йорку в 1993 році.

Норма Камалі та Марк Джейкобс на благодійному гала-вечорі у Нью-Йорку в 1993 році

«Одна з найкращих у своїй справі»

— так кількома словами описала Камалі сама Севіньї в сторіс. У кадрі — молода Норма в характерному для неї образі: худі з підплічниками, штани, заправлені в шкарпетки, туфлі на підборах і сірий фетровий капелюх. Цей знімок вона опублікувала із подякою акаунту @kamaliclub — новому Instagram-проєкту, присвяченому виключно архівам Камалі. І саме ця публікація стала поштовхом для хвилі інтересу до дизайнерки, яка десятиліттями залишалась у тіні більш гучних імен.

Засновник акаунту — колекціонер і власник вінтажної крамниці Open 24 Hours Джуно де ла Крус — зізнається: він був здивований, що такий акаунт ще ніхто не створив. В епоху масових ностальгічних архівів на кшталт @oldprada чи @gallianoarchive Kamali залишалася поза увагою.

«Я не знайшов жодного Instagram-акаунту, присвяченого Нормі Камалі, хоча її вплив величезний»,

— каже Джуно.

Норма Камалі архіви

Бренд Норми Камалі

Речі Норми Камалі

І справді, Камалі стала поціновувачкою athleisure задовго до того, як з’явився сам термін. Вона експериментувала з трикотажем, флісом, джерсі та нейлоном ще у 70-х. Її вбрання носили відвідувачі легендарного Studio 54. Її сукні-драпіровки відсилають до творчості мадам Ґре, а пуховик у формі спального мішка, який так любив Андре Леон Теллі, став іконою у світі моди. Саме Камалі однією з перших почала сприймати спортивні речі як об’єкт стилю: додала підбори до кросівок, перетворила худі на вуличну елегантність і створила речі, які водночас практичні, зручні й сміливо жіночні.

«Вона ніколи не просила дозволу. Це завжди було сміливо, сексуально, гламурно — але з глибокою повагою до функції та форми»,

— пояснює де ла Крус. На його думку, речі Камалі — справжній емпавермент: вони не мнуться, легко перуться, вони створені для жінок, які постійно в русі.

І хоча Камалі отримувала визнання (у 2016 році — престижну нагороду CFDA Geoffrey Beene Lifetime Achievement Award), вона все ще сприймається як недооцінена фігура. Її речі на секонд-хенд платформах досі коштують у межах кількох сотень доларів — і це при тому, що деякі з них мають історичне значення.

Дизайн речей Норми Камалі

Архіви Норми Камалі

Минулого року RealReal навіть співпрацювали з нею, щоб продати частину її особистого архіву. Але як зазначає Джуно, попри шалене визнання та міжнародну клієнтуру, Камалі досі залишається поза радаром у широкої модної аудиторії. І можливо, саме зараз — час це змінити.

Акаунт @kamaliclub уже став джерелом натхнення для багатьох. Тут можна побачити рідкісні кадри самої Хлої Севіньї у комбінезоні Kamali 2003 року, фотографії молодої Камалі в культових речах, архівні образи на Андре Леон Теллі, а також саму дизайнерку з її фірмовою зачіскою з густим чубчиком.

«Вона найкраща амбасадорка власного бренду»,

— жартує де ла Крус.

Хлої Севіньї у комбінезоні Kamali 2003

До речі, саме Джуно де ла Крус першим продав Камалі Хлої мереживний вікторіанський комір, який вона згодом поєднала з жилетом зі шкіри.

«Це було доволі символічно. Хлоя — пуристка, вона носить Камалі вже дуже давно»,

— згадує він.

Один із найпопулярніших постів на його другому акаунті, Open 24 Hours, — фото сорочки Kamali 1982 року з високим коміром, рукавами у стилі едвардіанської епохи та драпірованою баскою. За словами Джуно, на цю річ надійшло понад 20 запитів — більше, ніж на корсети Вів’єн Вествуд чи архів Comme des Garçons.

Наомі Кемпбелл на показі Norma Kamali, 1993 рік.

Наомі Кемпбелл на показі Norma Kamali, 1993 рік

Клаудія Шиффер на показі Norma Kamali, 1993 рік.

Клаудія Шиффер на показі Norma Kamali, 1993 рік

У добу, коли мода невпинно шукає нове в минулому, естетика Норми Камалі особливо сучасна. Її підхід до одягу як до поєднання комфорту, технологічності та стилю резонує з філософією нових поколінь дизайнерів. Вплив Камалі вже проглядає в роботах Nicklas Skovgaard чи Fidan Novruzova. Але щоб ця історія була почута повністю, їй потрібні голоси — як-от голос Хлої Севіньї чи архіви Джуно де ла Круса.

І можливо, саме зараз настав той момент, коли мода готова переосмислити спадщину Камалі не як «вінтаж», а як живий, актуальний контекст. І не як фешн-флешбек, а як цілковито сучасну мову моди.

Джерело: Harper's Bazaar USA


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ