Модний вектор: хто нині очолює світові бренди та яких змін чекати у 2026 році

Модний вектор: хто нині очолює світові бренди та яких змін чекати у 2026 році

Кадрові перестановки, що формують індустрію

АВТОР:

ФОТО: Launchmetrics/Spotlight, Getty Images, Instagram-сторінки брендів

ОПУБЛІКОВАНО: 10 грудня 2025

Останні роки виявилися турбулентними для світу моди. Ледь не щомісяця ми чули про зміну креативного директора того чи іншого Дому, глобальна криза люксу змусила таких гігантів як Burberry масово звільняти працівників, а скандал з Loro Piana особливо гостро поставив питання прозорості ланцюжків постачання. 

Напередодні початку 2026 року у серії матеріалів «Модний вектор» Harper`s Bazaar Ukraine пропонує з’ясувати, чому The Row може продати в’єтнамки за 780 євро, доки інші люксові гіганти спостерігають падіння продажів до -25%; як споживчі звички Gen Z змінюють глобальний ринок і до чого призведе стрімке зростання AI-технологій в індустрії. 

Сьогодні пропонуємо розглянути всі ключові зміни на посадах креативних директорів світових брендів 2025 року та дебюти, яких ми чекаємо у 2026 році. 

Пішов з життя Джорджіо Армані 

Говорячи про зміни в індустрії, не можемо не вшанувати пам’ять легендарного італійського дизайнера Джорджіо Армані, який пішов з життя 4 вересня 2025 року у віці 91 року. Попри хворобу він продовжував працювати над брендом майже до останніх днів.

В умовах нестабільного ринку постає питання збереження спадщини Armani. Згідно з заповітом дизайнера, спадкоємці мають протягом 18 місяців після його смерті продати 15% компанії, а згодом, у проміжку від трьох до п’яти років, передати тому ж покупцеві ще від 30% до 54,9%. Пріоритет мають отримати три люксові гігант: LVMH, L’Oréal і EssilorLuxottica, лідер у сфері оптики. 

Пішов з життя Джорджіо Армані 

Proenza Schouler 

Свідченням того, що кадрові перестановки не залишилися у 2024 році, стала заява засновників Proenza Schouler Джека Макколлоу та Лазаро Ернандеса про їхнє рішення покинути власний бренд. 

Майбутнє бренду лишалося невизначеним аж до вересня. Тільки тоді пролунало оголошення, що Proenza Schouler очолила засновниця і дизайнерка Diotima Рейчел Скотт. Свою першу колекцію вона представить у лютому 2026 року, проте у вересні у Нью-Йорку ми вже бачили натяки на майбутній кур бренду — Скотт працювала зі студією Proenza Schouler як консультантка.

Рейчел Скотт Proenza Schouler

Maison Margiela 

У грудні 2024-го Джон Гальяно завершив свою десятирічну співпрацю з Maison Margiela, однак крісло креативного директора недовго лишалося порожнім. Уже в січні на місце Гальяно призначили Гленна Мартенса, який здобув популярність завдяки своїй роботі у Y/Project. 

Гленн Мартенс у Maison Margiela

Дебют Мартенса на чолі Maison Margiela відбувся у липні — він представив колекцію Artisanal. Вийти на модну арену після Джона Гальяно й не потонути у тіні попередника було завданням не з простих, проте Гленну вдалося переосмислити couture і приголомшити публіку. У роботі над сукнями він використав папір, пластик і комп’ютерний дріт, а маски виготовив з металу, кристалів і сітки. 

Maison Margiela

Loewe 

Різноманітні припущення щодо майбутнього Джонатана Андерсона лунали задовго до офіційного оголошення про його відхід з посади креативного директора Loewe. Однак зрештою у березні 2025 року це сталося. 

Новими очільниками іспанського Дому було призначено засновників Proenza Schouler Джека Маккалоу та Лазаро Ернандеса, відомих своєю здатністю поєднувати комерційність і концептуальність. 

Джек Маккалоу та Лазаро Ернандес

Дебют Маккалоу та Ернандеса відбувся восени у межах Тижня моди у Парижі і був зосереджений на комбінації текстур і майстерності роботи зі шкірою. Дизайнери акцентували увагу публіки на формах і матеріалах, а також розкривали складну геометрію кольору. 

Loewe

Dior

31 січня 2025 року стало офіційною датою початку великих змін у Домі Dior. Цього дня Кім Джонс залишив посаду креативного директора Dior Homme після 6 років плідної роботи. 

Слідом за Джонсом Дім Dior покинула й Марія Ґрація К’юрі, яка приєдналася до його команди ще у 2016 році. 

Очільником спершу чоловічої, а згодом і жіночої лінії Dior після місяців спекуляцій призначили Джонатана Андерсона, чия 11-річна робота у Loewe не потребує представлень. Андерсон став першим після самого Крістіана Діора, хто у своїх руках зосередив керівництво кутюрною, чоловічою та жіночою лінійками. 

Джонатан Андерсон

«Чи наважишся ти увійти в Дім Dior?», 

— поставив перед собою питання дизайнер.

Дебют Джонатана Андерсона відбувся спершу у межах Чоловічого тижня моди, де він вже продемонстрував взаємопроникність чоловічих і жіночих кодів. Він майстерно працював зі спадщиною Дому, переосмислюючи культовий жакет Бар і сукню Delft, а у жіночій лінійці — також переосмислюючи Junon

Dior

Dior

Gucci 

За падінням продажів Gucci на 25% у третьому кварталі 2024 року послідувало оголошення про припинення співпраці бренду із Сабато Де Сарно, який очолював його з 2023 року. 

У липні Демна Гвасалія провів свій фінальний показ Balenciaga і офіційно  перейняв обовʼязки очільника Дому Gucci. Його дебютний показ, що відбудеться у лютому 2026 року, є найбільш очікуваним шоу. 

Демна Гвасалія

Демна обіцяє нагадати публіці, чим Gucci є насправді. І дизайнер не став чекати на свій перший показ, аби виконати обіцянку. Гвасалія вже представив дві лінійки Gucci, що окреслюють майбутній курс Дому, відтворюють атмосферу 90-х років і відсилають до робіт Тома Форда. 

Gucci

Jil Sander 

Глобальні зміни торкнулися й Jil Sander, який переживав справжній розквіт під керівництвом подружжя Меєрів. Люсі й Люк оголосили про рішення покинути Дім — після проведення їхнього останнього показу у Мілані Ренцо Россо особисто вручив дизайнерам букет квітів. 

Незабаром пролунало й ім’я нового креативного директора Jil Sander — ним став Симоне Беллотті, відомий своєю роботою у Gucci та Bally

Симоне Беллотті

Свою першу колекцію для бренду він представив у вересні, провівши показ у його міланській штаб-квартирі. Відкрити шоу він запросив Ґвіневер Ван Сінус, яка стала зіркою культової рекламної кампанії Jil Sander 1996 року.

Симоне вдалося зберегти баланс стриманості й простоти, який закладала сама Джил Сандер. Його дебютний показ став заявою про мінімаліз як простір і новий вимір контрастів. Саме цю ідею й досліджуватиме Беллотті. 

Jil Sander 

Versace 

Справжнім потрясінням для індустрії став відхід Донателли Версаче із посади креативної директорки Versace, адже саме вона була ключовою фігурою у розвитку Дому з 1997 року. Водночас Донателла лишиться глобальною амбасадоркою і символом ДНК Versace. 

На чолі бренду її замінив Даріо Вітале, який понад 20 років був провідним фахівцем команди Miu Miu. 

Даріо Вітале

Дебютна колекція Вітале змусила говорити про себе всю індустрію, адже стала дійсно успішною. Дизайнер поєднав спадок культового Дому й особисті сентименти, аби відтворити світ символу італійського гламуру із сучасним акцентом і власною стилістикою. Із ним на чолі сексуальність Versace стала м’якшою, розслабленішою, інтелектуальнішою, а творчі коди Джанні Версаче оживали у новому прочитанні. 

Versace

Однак Даріо Вітале не вдалося втриматися на посаді. Дизайнер покинув пост після першого ж сезону. Про його відставку стало відомо одразу після офіційного оголошення приєднання Versace до портфелю Prada Group. 

У Мережі обговорюють дві кандидатури на цей пост: Ентоні Ваккарелло і Пітера Мюльє. Водночас інформація лишається тільки чутками, а поки над колекціями Дому працюватиме його креативна команда. 

Mugler 

Наступником Кейсі Кедволладера у Домі Mugler став Мігель Кастро Фрейтас, який раніше обіймав провідні дизайнерські посади у Sportmax, Dries Van Noten та Christian Dior Couture. 

Мігель Кастро Фрейтас

Своєю роботою Фрейтас проголосив курс на віднайдення балансу між сяйвом і строгістю, а також повернення до майстерної роботи з кроєм, притаманній Mugler. Він заходився досліджувати «піднесених кліше» бренду, зокрема гламур, образ фатальної жінки та ретрофутуризм. 

Mugler

Jean Paul Gaultier 

Справді історичне призначення відбулося у Jean Paul Gaultier, де керівництво вперше від дня заснування бренду Жаном-Полем Ґотьє передали новому дизайнеру. Ним став Дюран Лантінк. 

Дюран Лантінк

У вересні бренд вперше за 10 років представив prêt-à-porter-колекцію на Тижні моди в Парижі. Однак похвалитися тріумфальним успіхом Лантінк не зміг. Прихильники Дому розкритикували відмову дизайнера від роботи з архівами Готьє, як і обрану ним концепцію загалом. 

Однак Дюран Лантінк лишається біля керма Jean Paul Gaultier, тож чекаємо на його дебютну колекцію haute couture у січні 2026 року. 

Jean Paul Gaultier 

Balenciaga 

Зрештою стало відомо й до якого Дому «вирушив» П’єрпаоло Піччолі, який покинув Valentino ще у березні 2024-го. Саме він замінив Демну на посаді креативного директора Balenciaga

П’єрпаоло Піччолі

Своїм приходом у Дім Піччолі підтвердив власну філософію зміни очільника як «естафети з передаванням факела». У дебютній колекції дизайнер відмовився стирати коди своїх попередників, натомість представив свої інтерпретації робіт самого Крістобаля Баленсіаги, Ніколя Жеск’єра і Демни Гвасалії, поєднані з власними мотивами. 

Balenciaga

Marni

2025 рік став завершальним і для Франческо Ріссо на посаді креативного директора Marni. Саме під його керівництвом бренд перетворився на площину експериментів з формою, текстурами і кольором. Ріссо вдалося перенести дух бренду на нові горизонти. 

Новою креативною директоркою Marni стала Мерілл Рогге. Згідно з The New York Times, вона стала четвертою жінкою із загальної кількості у 17 дизайнерів, призначених на посаду очільника великого бренду з початкою великової кадрової перестановки у 2024 році. 

Мерілл Рогге

Celine 

У липні відбувся дебютний показ новопризаченого креативного директора Celine Майкла Райдера, який раніше працював у дизайн-команді Дому під керівництвом Фібі Файло. Тож не дивно, що хоча його вироби виглядають свіжими, вони містять і нотку ностальгії. 

Райдер творить майбутнє бренду на основі його незмінних кодів. Він бере мінімалізм 90-х років і притаманну їм стриманість і надає їм виразного характеру разом із американською прямотою. 

Celine

Oscar de la Renta 

Після 9 років роботи Дім Oscar de la Renta покинули Лаура Кім і Фернандо Ґарсія. Творчий дует планує зосередитися на власному бренді Monse

Водночас Oscar de la Renta не поспішає шукати нового очільника. 

Лаура Кім і Фернандо Ґарсія

Bottega Veneta 

Найочікуванішим дебютом Тижня моди в Мілан став показ першої колекції Луїз Троттер для Bottega Veneta. Свій шлях у Домі вона розпочала з дослідження його майже 60-річної спадщини, зокрема фірмового плетіння intrecciato. 

За словами Троттер, intrecciato — це мова Bottega Veneta, а тому саме плетіння стало головним мотивом як її дебютної рекламної кампанії Craft is Our Language, так і першого показу. Разом зі шкірою дизайнерка використовувала й перероблене фіброве скло. У протиставленні його м'якої динаміки чітким костюмним силуетам постає нове бачення Bottega. 

Показ першої колекції Луїз Троттер для Bottega Veneta

Fendi

Тиждень моди у Мілані відзначився не лише дебютними, а й прощальними шоу. Свій останній показ на чолі Fendi провела Сільвія Вентуріні Фенді, яка лишалася єдиною спадкоємицею у Домі. Надалі вона обійматиме пост почесної президентки Fendi й гордо представлятиме бренд у світі. 

Новою креативною директоркою Дому стала Марія Грація К’юрі, кар’єра якої почалася саме у Fendi. Під своїм керівництвом вона вперше об’єднає всі лінійки Дому: жіночу, чоловічу, а також haute couture. Дебютну колекцію Марії Грації К’юрі для Fendi ми побачимо вже у лютому 2026 року. 

Марія Грація К’юрі

Chanel 

Наприкціні грудня 2024-го Chanel зробив довгоочікуване оголошення, призначивши Маттьє Блазі своїм новим креативним директором. Відтоді саме він відповідає за колекції prêt-à-porter, haute couture і Métiers d’art, а також аксесуари бренду. 

Показ Chanel весна-літо — 2026, що став дебютним для Блазі, затьмарив усі покази Тижня моди. Дизайнер окреслив оновлений курс легендарного Дому, що веде діалог зі спадщиною, просуває ідею свободи і безмежного поєднання стилів, а також додає Chanel нотку грайливості. 

Дебютна колекція Маттьє Блазі для Chanel

Balmain 

Зміни цьогоріч торкнулися й BalmainОлів’є Рустен покинув Дім після 14 років на його чолі. Доєднавшись до команди Balmain у 2011 році, Рустен став наймолодшим креативним директором після Іва Сен-Лорана у Dior і першим темношкірим креативним директором великого європейського модного дому. 

Уже за лічені дні стало відомо ім’я його наступника. Ним став Антонін Трон. У березні 2025 року він провів останній показ свого бренду Atlein, а свою першу колекцію Balmain представить у березні 2026 року.

Антонін Трон


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ