Дизайн у моді: нова ера креативності

Чому мода раптово закохалася в дизайн?

АВТОР:

ФОТО: Сайти брендів

ОПУБЛІКОВАНО: 7 січня 2025

Що відбувається, коли мода починає захоплюватися дизайном інтер’єрів? Сучасні покази перетворюються на художні інсталяції, бутики — на галереї, а бренди створюють меблі та предмети декору, відкриваючи нові грані творчості. Чи стало мистецтво дизайну черговим трендом для модної індустрії, чи це лише початок більш глибокого синтезу двох світів?

Артоб’єкти на подіумі

Останні сезони покази Bottega Veneta привертали увагу не лише новими колекціями Матьє Блазі, а й незвичайним декором. Стільці Gaetano Pesce, фурнітура та предмети меблі від Cassina й Le Corbusier, шкіряні пуфи з тваринним принтом — ці об’єкти стали окремими «зірками» дефіле. Подібна пристрасть до дизайну простежується і в інших брендів: Alaïa організовує виставки в паризьких галереях, Rick Owens випускає власні меблеві колекції, а Prada щорічно бере участь у Salone del Mobile в Мілані.

ALAÏA

ALAÏA

Bottega Veneta

Bottega Veneta

BOTTEGA VENETA

Bottega Veneta

Прагнення краси у всьому

Пов'язані між собою і навіть взаємопроникні, дві креативні індустрії завжди надихали одна одну. Крістіан Діор був галеристом, перш ніж стати відомим кутюр'є, а П'єр Карден та Андре Курреж створювали меблі й світильники. Провідні бренди прет-а-порте активно освоюють сферу декору. Сьогодні цей зв’язок ще тісніший: Dior, Hermès, Fendi, Armani та інші модні гіганти активно розвивають свої лінійки для дому. Споживачі прагнуть гармонії між своїм стилем одягу і тим, який вигляд має їхній дім. Це відповідає наростальному попиту з боку споживачів, які прагнуть досягти цілісної естетичної гармонії.

«З'явився великий інтерес до мистецтва сервірування столу й сценографії. Це пояснює, чому багато модних брендів розвивають напрям інтер'єрного декору. Зростає зв’язок між тим, як клієнти одягаються, і тим, як вони хочуть виразити власну індивідуальність у своєму просторі»,

— зазначає Клара де Пірей, директорка напряму Luxury & Premium в агенції Nelly Rodi та співавторка звіту Hospitality Everywhere.

Ця тенденція, яка виникла під час карантину, що пробудив інтерес до облаштування інтер'єрів, тепер помітна і в бутиках. Там стає звичним розміщати на одній полиці вазу поруч із блузкою як частину єдиного концептуального простору.

PRADA

PRADA

Rick Owens

Rick Owens

Бутик як мистецька галерея

«Креативні індустрії мають природне прагнення до зближення. Це процес, який ми спостерігаємо вже певний час, і, гадаю, він лише прискориться»,

— говорить Матьє Піне, засновник Matter & Shape, першого дизайнерського салону, який увійшов до розкладу Паризького тижня моди в садах Тюїльрі. І його ідея стала успішною. Підтвердженням ефективності такого підходу є співпраця з Galeries Lafayette: Matter & Shape уперше представили свою добірку дизайнерських об’єктів у центрі модного простору універмагу на бульварі Осман під час святкового сезону.

Цей приклад ідеально ілюструє феномен «концептуалізації» магазинів, як його називає Фредерік Маус, генеральний директор салону WSN. Від піонера індустрії Colette до сучасних брендів — в усіх простежується тенденція об’єднання різних категорій товарів у тематичні або концептуальні пропозиції.

The Row

The Row

Jacquemus

Jacquemus

Сучасні бутики — тимчасові або постійні — все частіше нагадують артпростори. У Jacquemus у Нью-Йорку та Лондоні, у Lemaire в Токіо чи The Row у Парижі — кожен інтер’єр розроблений архітектором з увагою до найдрібніших деталей, щоб створити унікальну атмосферу.

«Це спосіб зміцнити позицію бренду, поєднуючи дизайн і декор, а також підняти одяг до статусу витвору мистецтва. Так формується ретельно продуманий, елітарний досвід покупок, що нагадує музей»,

— пояснює Клара де Пірей з Nelly Rodi.

Ця тенденція є частиною ширшого захоплення досвідним споживанням, як зазначено в кількох звітах про стан індустрії розкоші. За цією концепцією стоїть ідея, що купівля — це більше ніж придбання речі. Це пам'ять, емоція, цінність, які надають новий сенс товару. Для ринку, що шукає відновлення, це чудова нагода.

Нові горизонти креативності

Економічні обставини значно прискорили зближення моди й дизайну. Постійна ротація креативних директорів у великих брендах — понад 20 кадрових змін лише за останній рік — свідчить про гостру потребу глобальних компаній знайти нове дихання для творчості. У цьому контексті світ дизайну стає ковтком свіжого повітря.

«Ми живемо в час, коли брендам важливо говорити й шукати нові способи самовираження. Розширення простору для діалогу відкриває більше можливостей для створення наративів, нових тем, ритміки подачі»,

— коментує Фредерік Маус, генеральний директор салону WSN. Переосмислюючи свої межі, мода отримує новий майданчик для гри, тісно пов'язаний із ключовою цінністю — креативністю. Це простір великого потенціалу, якщо зберегти його автентичність, повільний темп, на відміну від швидкоплинних сезонних тенденцій, і художню глибину.

Bottega Veneta collabore avec Gino Sarfatti autour de sa lampe Model 600

Bottega Veneta

Чи є ризик, що мода перетворить дизайн на звичайний товар, позбавлений змісту?

«Індустрія вже робила помилки, тому потрібно бути обережними, щоб їх не повторити. Проте я вірю, що сучасна аудиторія стає дедалі вибагливішою, шукаючи не просто красиву річ, а історію та майстерність, що стоять за нею»,

— зазначає Матьє Піне, засновник Matter & Shape.

Оптимізм поділяє і Фредерік Маус:

«Я переконаний, що цей рух вигідний для всіх — від відомих дизайнерів до початківців. Він збагачує ринок у цілому, створюючи нові можливості».

Тож це лише початок нового захопливого симбіозу між двома світами. Головне — зберегти автентичність і повільну, вдумливу естетику дизайну у швидкоплинному ритмі моди.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ