Чоловічий тиждень моди закінчився зовсім нещодавно, і вже можна ознайомитися з усіма колекціями. А головне, чому варто переглядати чоловічі покази, — це стайлінг. Особливо цікаво подивитися, як стилісти працюють з обмеженою кількістю речей, які можуть бути в чоловічих гардеробах, і вигадують цікаві стильові прийоми або повертають наш погляд до давно знайомих, але забутих способів стилізації звичних речей.
Персональна стилістка Оля Шкіль ознайомилася з колекціями й підібрала цікаві приклади з чоловічих показів, які варто спробувати у своїх образах.
№1. Не рідний пасок або шнурок на верхній одяг
Для себе цей стильовий прийом я відкрила минулого року. І мені сподобалося його втілення на чоловічому подіумі як у вигляді паска, так і у вигляді шнурка. Що контрастніше поєднання аксесуара й верхнього шару (колір, фактура), то цікавіше. Особливо раджу спробувати надіти пасок на приталений верхній одяг для підкреслення талії й додаткової завершеності образу, ба більше, якщо не плануєте знімати верхнього одягу.
Giorgio Armani
Dries Van Noten
Dries Van Noten
№2. Частково застібнутий верхній шар
Готуючи цей матеріал, саме цей прийом я спробувала на собі найпершим. Застібання може бути або лише посередині, або застібнутий тільки верхній ґудзик, або всі ґудзики, крім одного внизу. Цей прийом покликаний показати нижній шар, але в цікавіший спосіб, аніж повністю розстібнути верхній шар. Якщо говорити про незастібнутий один ґудзик на пальті, то це класний спосіб додати розслабленості в початково строгий виріб. Загалом гра із застібанням верхнього шару продиктована продуманою «недбалістю», демонстрацією бажання показати, що ви «не готувалися» виходити у світ.
Louis Vuitton
Lgn Louis Gabriel Nouchi
Nehera
Auralee
Giorgio Armani
№3. Виправлений нижній шар
Абсолютне розслаблення й байдуже ставлення до стриманості й продуманості кожної деталі в образі. Хоча всі ми знаємо, що будь-який цікавий стильовий прийом — це транслювання того, як ви хочете, щоб вас сприймало оточення, і продумування, як зробити образ незвичнішим. Незаправлений одяг додає більшої багатошаровості, аніж, наприклад, заправлена сорочка й тільки видимий її комірець. Також видимий нижній шар однозначно додає у верхню частину образу візуальний обʼєм, проте, поєднуючи з більш завуженим низом або завуженим верхнім шаром, ми балансуємо створений обʼєм зверху й водночас показуємо реальні обриси тіла й фігури, а не створені обʼємним верхом.
Nehera
Ami Paris
Kenzo
Feng Chen Wang
Paul Smith
№4. Часткове заправлення
Мені дуже подобається часткове заправлення нижніх шарів, оскільки так ми створюємо ефект асиметричності, використовуючи речі з рівним подолом. На прикладі сорочок ми бачимо, що можна заправити їх лише спереду, показавши пряжку паска; можна заправити тільки одну половинку сорочки. Крім сорочки, можна так погратися із кардиганом, жакетом (так-так, частково заправлений жакет). Досить простий для відтворення стильовий прийом, але який водночас створює візуально складний і продуманий образ, особливо коли не хочеться гратися з багатошаровістю або, навпаки, до звичної багатошаровості (светр + сорочка чи жилетка + сорочка) додати цікавих деталей.
Paul Smith
MFPEN
David Koma
Paul Smith
№5. Багатошаровість верхніх шарів
Цей прийом — моя окрема любов. Раніше я експериментувала з нашаруванням шкіряного тренча на пальто, пальта на тонку шкірянку. Зараз на чоловічих подіумах я відмітила нашарування трьох верхніх шарів і шарів, полярних за настроєм. Наприклад, байкерська шкірянка й класичне пальто, дощовик і класичне пальто; парка на шкірянку, пальто на дощовик; три шари: шкірянка, худі й класичне пальто. Важливий момент у такій багатошаровості, який точно не можна порушувати: кожен наступний шар має бути цупкіший за попередній. Ми з вами побачимо порушення цього правила в нашаруванні різноманітних топів, проте, що стосується верхнього одягу, цього не варто робити, бо цупкість верхнього шару як ніщо інше говорить про завершеність, якість і візуальну дорогоцінність образу, навіть якщо своє пальто ви придбали на секонді.
Auralee
Lemaire
Dolce Gabbana
Woolrich
№6. Підперезаний і водночас розстібнутий верхній шар
Ще один мій обожнюваний стильовий прийом. Передусім він допомагає створити класні пропорції в образі, показати різні шари образу, а також погратися з обʼємами, коли обʼємний верхній шар ми таким способом відкриваємо й нижні шари показують реальні обриси тіла й фігури. Окрім цього, прийом «підперезати й не застібати» ми можемо застосувати до інших шарів образу: жакет, сорочка, кардиган, жилетка. По-перше, функціонально, по-друге, дає нове дихання паскам, які ми цікаво імплементуємо в образ. Також такий прийом дозволяє вивести пасок на перший план як центрального гравця в образі, якщо ми говоримо про акцентний або контрастний до верхнього шару.
Acne Studios
Magliano
Brunello Cucinelli
Hed Mayner
№7. Нижній шар довший за верхній
Цей прийом — ще один приклад, як передати розслабленість в образі. Раніше такого прийому боялися через потенційний невдалий розподіл пропорцій, а також того, що, наприклад, жакет, який стирчить з-під верхнього шару, має просто не гарний вигляд. Щоб урятувати пропорції, варто в нижню частину образу додати гострий носок взуття, монохром (схожі за кольором верх і низ), взуття з відкритим носком (якщо говоримо, звичайно, про теплий період), стрілки на штанах, вертикальну смужку, обʼємне взуття, що збалансує багатошаровість зверху. Зараз стайлінг із подіуму показує нам, що довгий нижній шар варто імплементувати, якщо ви хочете спробувати новий спосіб створити цікаві пропорції; якщо ви хочете додати більшої концентрації розслаблення, недбалості в образ. І загалом я до цього прийому ставлюся як до можливості поєднати улюблені речі, незважаючи на співвідношення їхніх довжин. Подіум нам дозволив!
Saint Laurent
Prada
Louis Vuitton
MFPEN
№8. Цікаві незначні деталі
Слово «незначні» я використала в назві прийому, щоб показати відсоткове співвідношення цих деталей до інших стильових прийомів, які візуально займають більше простору в образі або є центральними в комплекті. Тож які цікаві деталі й роботу з аксесуарами я відмітила на чоловічому Тижні моди? Завʼязування паска пальта набік і на один вузол, а не класично посередині; використання довгого паска, який не заправляємо далі в хомутики, а опускаємо вздовж ноги; заправлена в низи краватка; завʼязаний светр на плечах і зсунутий набік, а не класично спускається по спині; поясна сумка частково захована під верхній шар; обʼємний шарф як акцент в образі; одна половинка шалика витягнута наверх. Загалом найголовніша порада на основі цих деталей, які багатьом можуть здатися знайомими, — це гра зі звичним використанням аксесуарів, новий погляд на їхню роль в образі, а саме додавання їм більшої ваги в образі, окрім функціональної.
Berluti
Nehera
Ami Paris
Canali
Wooyoungmi
Saul Nash
Maison Mihara Yasuhiro
Dunhill
№9. Багатошарові підтягнені рукави
Один із моїх улюблених стильових прийомів. Разом із рукавами жакета або светра ви підтягуєте рукави сорочки й усіх нижніх топів, показуючи їх і нашаровуючи один на інший. Окрім того, що такий прийом додає маскулінної нотки в образ, він також акуратно показує всі нижні шари, особливо коли не хочеться або немає можливості розстібнути чи відкрити верхній шар. Відкриваючи запʼястя, ми балансуємо створені обʼєми в образі, адже запʼястя — одна з найтонших частин тіла. До того ж така робота з рукавами — ще один спосіб транслювати розслабленість і невимушеність в образі.
Pronounce
Feng Chen Wang
Pronounce
№10. Акцентні манжети й комірці напоказ
У підбірці до цього прийому наведені приклади образів, коли настрій в дусі сучасної Марії-Антуанетти. Акцентні манжети й комірці витягуємо напоказ і робимо їх чи не головними гравцями в образі. Тобто цікавий комір витягуємо на верхній шар, не ховаємо у пальті, і це ж стосується манжетів блуз чи сорочок. Якщо у вашому гардеробному арсеналі немає подібних романтичних виробів, ви можете застосувати цей прийом до більш класичних речей, наприклад, добряче витягнувши манжети сорочки з-під жакета чи кардигана й пальта.
Prada
Egonlab
Dries Van Noten
Saint Laurent
№11. Заправлення цупких шарів
Якщо до цього в нас були прийоми, що транслюють розслабленість в образі, то заправлення цупких шарів у низи про максимальну стриманість, яку, зі свого боку, можна балансувати інфантильними чи бешкетними принтами й кольорами, таким способом протиставляючи зібраність стильового прийому розслабленості й легкості самих виробів, які заправляємо. На чоловічих показах нас надихають заправляти жакети, цупкі й обʼємні светри й жилетки, усі шари разом, як-от: футболка, сорочка й светр. Щоб грамотно заправити такі цупкі шари й не додати зайвого обʼєму в зоні живота, раджу взяти штани, спідницю, джинси на розмір чи два більшими та з цупких тканин.
Zegna
Feng Chen Wang
Giorgio Armani
Hermes
Lgn Louis Gabriel Nouchi
№12. Завʼязані шнурки зіп-худі
У прикладі представлене цікаве поєднання речей різних стилів — класичний, скажімо, офісний і спортивний. Для більшої завершеності і щоб додати інфантильної нотки в образ, шнурки зіп-худі завʼязуємо. Окрім цього, завʼязування шнурків додало зібраності розслабленому зіп. Також варто відзначити, що зіп-худі розстібнуте до середини, щоб показати нижній шар і примножити контрастність настроїв зіп і штанів, додавши сорочку й краватку.
Auralee
№13. Монохромні нашарування
Розумію, що монохромом нікого не здивувати, проте подивіться лишень на кольори, які фактури нашарували, а також у який спосіб нашарували: шкіряний тренч яскраво-баклажанового відтінку й такий же жакет; темно-бірюзові сорочка, жакет і светр, повʼязаний на плечі. Другий приклад можна трансформувати й використовувати однакові за кольором светр і виріб, на який його повʼязуємо. Таким способом ми візуально не перевантажимо образ і водночас додамо йому архітектурності.
MM6 Maison Margiela
Brioni
Maison Mihara Yasuhiro
№14. Глибоке розстібання верхнього шару
Найперший важливий момент щодо цього прийому — це візуальне додавання обʼєму у верхню частину образу. Для правильного імплементування раджу одягати приталений нижній шар. Головні переваги розстібнутого верхнього шару в тому, що він витягує шию, додає легкості й повітря в образ. Щоб ускладнити образ, цей верхній шар можна заправити в низи, взяти його контрастним за настроєм до нижнього шару або до образу загалом.
Kolor
Auralee
Bluemarble
№15. Одна половинка комірця захована
Комірець — чи не найделікатніша частина сорочки чи поло, з якою є багато варіацій для гри в образі. Одна з них — це часткове заправлення, тобто одну половинку комірця ховаємо за верхній шар. Деталь не значна, але наскільки цікавим для споглядання робить образ. Також це прекрасний спосіб підвищити завершеність мінімалістичного образу й додати недбалості.
Auralee
Paul Smith
Багато з наведених прийомів можна поєднати між собою (частково ви це бачите на референсах з показів). Цією добіркою ми хотіли б надихнути вас на експерименти в межах наявного гардероба, не докуповуючи нових речей.