Мода — це завжди дзеркало часу, а у трендах ми вичитуємо настрої суспільства: прагнення до свободи, легкості, сексуальності, ностальгії чи сміливості вираження себе. Кожен сезон створює так званий словник символів, де мода є не просто одягом, а способом сказати про важливе.
Український тиждень моди добіг кінця, тож стилістка Марина Мартинів зібрала 8 знакових тенденцій, які характеризують перспективу моди у майбутньому весняно-літньому сезоні.
Прозорість
У моді завжди були присутні коди спокуси, і прозорість, мабуть, один із найносибельніших. Вона здатна одночасно оголювати й приховувати, створюючи ауру двозначності, що так приваблює модну історію. Перші великі маніфести прозорості можна знайти у колекціях 60-х років, як-от see-through blouses, створені під пильним оком легендарного Іва Сен-Лорана, які викликали бурю емоцій і перетворили органзу на символ сміливості.
Сьогодні прозорість впевнено крокує подіумами, наче створює діалог між тілом і тканиною. Особливо ефектно у цьому сезоні тренд на прозорість продемонстрував український бренд Santa, поєднавши не лише легкі текстури й динамічне пір’я.
AMELINA
NAZARELLI
the COAT by Katya Silchenko
NAZARELLI
Глянцевий фініш
Від дзеркального блиску сатину до м’якого сяйва шовку: глянцевий фініш — ще один спосіб додати вашому образу особливої енергії та легкої спокуси. Цього сезону він представлений у форматі верхнього одягу, легких накидок, суконь і навіть готових комплектів.
До слова, сатин у стилізаціях додає своєрідного 3D-ефекту, зокрема, коли ми бачимо його у поєднанні з більш матовими поверхнями чи текстурованими тканинами. Гра на контрасті завжди викликала захоплення, тому саме цей тренд додає неабиякої впевненості для експерименту.
TONiA
Linni Caro
NAZARELLI
AMELINA
Бахрома, або динамічні елементи
В емансиповані 20-ті бахрома звучала як джаз, у бунтівних 70-х — лунала в такт з диско, а сьогодні стає символом живого темпу, динаміки та бурхливих емоцій. Сумки з бахромою, динамічні спідниці й навіть структуровані брючні костюми, оздоблені рухомими елементами, — динаміка на подіумі UFW була різною, проте додавала завершеності кожному образу.
Уже цьогоріч варто звернути увагу на подібні елементи та адаптувати їх в осінній і зимовий стайлінг, щоб ваші образи отримали ту саму багатошаровість і динаміку, яку ми бачимо на світових подіумах.
Cover
the COAT by Katya Silchenko
Darja Donezz
TG Botanical
Архітектурний і скульптурний силует
Мода завжди запозичувала мову архітектури та дизайну. Якщо прозорість говорить про інтимність, а глянець — про певного роду світло, то архітектурні й скульптурні форми працюють із простором і масштабом. Це тренд, де тіло стає фундаментом, а одяг — його конструкцією, що задає власну геометрію.
Не можна не згадати Крістобаля Баленсіагу, якого свого часу називали архітектором моди, адже його коконоподібні пальта, сукні й архітектурні коміри сформували канон 50-х і 60-х років.
На подіумі Українського тижня моди архітектурність проявлялась по-різному, проте мала один спільний елемент — фемінність форм. Здається, ми стрімко відходимо від ери оверсайзу і починаємо дивитися в бік силуетності та підкресленій витонченості.
the COAT by Katya Silchenko
TG Botanical
JJSQUEE
Andreas Moskin
Блакитний колір
Це колір, який зчитується як чесність і ясність, але водночас має неабиякий потенціал бути радикально сміливим. У сезоні SS’26 небесні відтінки проявлялись у пастельних плащах, глибоких льодових тонах у костюмних рішеннях та у форматі електрично-блакитного, який проглядався не лише в окремих одиницях, а й у цікавих додатках.
Повною мірою блакитний колір розкривається у поєднанні з помаранчем або смарагдово-зеленим.
MY THEATRE by Dariia Bila
AMELINA
TONiA
Nadya Dzyak
Power dressing
Саме цей тренд родом з 80-х завжди був не просто про одяг, а про статус, амбіції, спосіб говорити гучно без слів і можливість демонстрації свого відношення до чоловічої моди у жіночному прояві.
Ще в епоху 1940-х жіночий гардероб перейняв чоловічі риси у вигляді строгої лінії плеча, костюмних силуетів та одягу «з силою», проте саме у 1980-х жінки почали використовувати блейзери та гіперболізовані плечові вироби як елемент «броні» у чоловічому світі, перетворивши окремі одиниці одягу на символ кар’єристок нового покоління.
Варто відмітити показ бренду Cover, який впевнено одягнув як чоловіків, так і жінок у маскулінні та лінійні речі, стерши кордони гендерної моди.
the COAT by Katya Silchenko
Cover
Cover
C.Icon
Весняний фльор
Кожен весняний сезон приносить у моду власну поезію та легкість, але цього разу вона прозвучала по-особливому ніжно. Рожеві й трав’янисті відтінки, палітра пастелі, ботанічні принти та невагомі тканини наче створюють ефект квітника у саду. Тренд, який говорить не лише про відзеркалення сезонності, але й про чуттєвість і жіночність в одному флаконі.
В українських брендах ботанічна тема зчитувалась не лише вибором локацій для показів, але й у конкретних виробах, які гармонійно проявлялись у цьому напрямі.
POUSTOVIT
Chuprina
the COAT by Katya Silchenko
C.Icon
Театральність
І це не дивно — мода завжди мала сцену! Сцену під назвою подіум або ж навіть міські вулиці, де найвідоміші кутюр’є демонстрували свої творіння. Проте тренд на театралізовану моду повертає одягу його первісну функцію — бути костюмом для своєї особистої великої ролі. Це про overdressing, перебільшені жести, драматичні форми та символи.
Цього сезону особливий театралізований ефект продемонстрував бренд MY THEATRE, який наче занурив глядачів у театралізоване дійство. Водночас the COAT додав делікатного настрою бурлеску, а аутфіти Guranda використали характерну «пластику образу».
MY THEATRE by Dariia Bila
MY THEATRE by Dariia Bila
the COAT by Katya Silchenko
Guranda