Сезон світових показів жіночих колекцій весна-літо — 2026 розпочався в Копенгагені насиченою програмою: нові імена, ювілейні покази, активації та презентації світових масмаркет-брендів. Тиждень моди в Копенгагені не є схожим на жоден з великої четвірки — Нью-Йорк, Лондон, Мілан, Париж. Copenhagen Fashion Week — це багатофункціональна модна платформа, що обʼєднує скандинавські бренди (Данія, Швеція, Фінляндія, Ісландія) та молодих дизайнерів з Іспанії, Нігерії та України.
В одному місті водночас відбуваються перші кроки нових брендів в рамках ініціативи головного партнера Тижня моди — Zalando Visionary Award, покази всесвітньо відомих брендів, що все частіше зʼявляються в Парижі (Cecilie Bahnsen, Rotate), та лекції від експертів індустрії. Копенгаген своїм прикладом показує, що Тиждень моди може бути освітнім, відкритим для великої аудиторії та крос-індустріальних колаборацій.
З 4-го по 8-ме серпня в місті відбулось 30 показів і 15 презентацій, з них три події були присвячені українським брендам. Марія Фімушкіна відвідала тиждень моди в Копенгагені та склала добірку особливостей цього сезону!
Локації
Тиждень моди відкрився стрибком професійної спортсменки у міський басейн Frederiksberg на показі OperaSPORT — такий початок собі можна уявити виключно в Копенгагені, де бренди, що створюють нову історію моди та не мають традицій великих модних домів, можуть дозволити собі безліч експериментів. Вже вкотре у своїй колекції весна-літо OperaSPORT стилізує купальники зі строгими костюмами та вперше повністю відходить від спортивних одиниць. Підкреслюючи традиційний тренд скандинавського тижня моди, OperaSPORT запустив колаборацію з бразильським брендом Havaianas — вперше в історії Тижнів моди на подіумі зʼявились в’єтнамки, створені на 3D-принтері.
Фото: James Cochrane
Гран Трибуна — назва колекції та показ Baum und Pferdgarten, на який бренд перемістив гостей у «Hamptons» Копенгагена на іподром. Натхнена світом дербі, колекція черпає ідеї з яскравих уніформ жокеїв, динаміки іподрому та елегантності гостей, одягнених так, щоб привертати увагу. Досі чинний і сьогодні, іподром у Шарлоттенлунді є найстарішим у країнах Північної Європи — місцем, сповненим історії та спогадів, що робить його ідеальною локацією для історії цього сезону.
Зовсім не літній серпень зробив сонячним тільки один показ цього сезону — MUNTHE в Ботанічному саду в центрі міста. Колекція досліджує взаємозв’язок між природою та дизайном. У її основі — фірмовий принт, створений за допомогою техніки рослинного фарбування з використанням справжніх квітів і листя на спеціально обробленій тканині.
Теми
Всі бренди головної програми тижня моди в Копенгагені обʼєднує не лише ціль показати нову колекцію світу, але й підкреслити свою сталість. З 2025 року організатори події впровадили оновлений Sustainability Action Plan — список критеріїв та мінімальних стандартів сталості, яким мають відповідати дизайнери, які бажають провести показ або презентацію. Реформу підходу до роботи зі стандартами сталості в Копенгагені розпочали ще у 2020, реалізували упродовж трьох років, а у 2023 році перетворили це на обов’язкові критерії участі у модному календарі. Основними напрямками є стратегія та прозорість, дизайн з урахуванням довговічності, смарт-матеріали, етичні умови праці та залучення споживачів до комунікації бренду про сталий розвиток.
Тема сталості є присутньою не лише у внутрішніх процесах брендів, але й протягом організації тижня моди: сценографія та бекстейдж-продукція (включно із підготовкою моделей) повинні відповідати принципам нульових відходів: заборонено використовувати одноразовий пластик і реквізит, який не можна повторно використати.
Вже вдруге CPHFW разом зі своїм головним партнером, модною платформою Zalando, відкриває тему адаптивної моди. В січні платформа представила свою першу власну колекцію інклюзивних дизайнів та речей. В рамках сезону весна-літо — 2026 Zalando анонсувала вихід нової колекції цієї осені. Український бренд SIDLETSKIY водночас протягом своєї першої самостійної презентації в Копенгагені представив частину адаптивної лінійки, розробленої у співпраці із U+ System. Разом із професійними моделями адаптивний одяг на презентації представив український військовий Дмитро Коваленко. Вся колекція весна-літо — 2026 від SIDLETSKIY буде показана в Києві під час UFW.
Бренди та модні експерти також звертались до теми фемінізму в моді: Herskind — бренд, що заснували Бірджит та Андреа Хьорскайнд (матір та донька), зазвичай мінімалістично стриманий, цього сезону виступив з маніфестом «I’m woman. I’m fearless» (Я жінка, я безстрашна). Колекція майже повністю відходить від звичного поєднання маскулінних та фемінних дизайнів.
«Я вірю у силу спідниць, особливо у наступному сезоні. В них є сила та свобода»,
— Бірджит Хьорскайнд у релізі до колекції.
Всі поодинокі брючні вироби колекції Herskind мають виключно розслаблений силует — такий, що легко можна сплутати зі спідницею. На моделях переважно шовкові та прозорі вироби естетики lingerie у поєднанні із вечірнім контрастним макіяжем.
Відмінністю тижня моди в Копенгагені є відкритість діалогу між індустрією та споживачем — паралельно з показами в центрі міста відбуваються панельні дискусії та лекції у CPHFW Creative Hub — на креативній платформі, доступній для всіх відвідувачів тижня моди. Розвиток креативних професій в моді та підтримка жінок, які приєднуються до модної індустрії з будь-яким карʼєрним досвідом, стали однією з найжвавіших тем у Creative Hub. Панельну дискусію вели представниці креативних професій індустрії: Арам Остадіан Бінай (засновниця The Soulfuls — платформи, що підтримує наступне покоління талановитих жінок із різним бекґраундом), Джині Аннан-Левін (модна журналістка та контрібʼюторка британського Vogue), Наві Аглуваліа (редакторка Hyperbae та оглядачка трендів), Нур-у-Ніса Кхан (офіційна стріт-стайл фотографка CPHFW).
Українські бренди
Частиною основної програми цього сезону стали три події, присвячені українським брендам:
Традиційно TG Botanical представив колекцію про внутрішнє цвітіння, натхнену садом, з натуральних матеріалів — рамі, льону та бавовни. Бренд SIDLETSKIY у колекції «Ідентичність» показав поєднання традиційних українських ремесел та сучасних форм. У співпраці з Посольством України в Данії українські бренди Bobkova, Nadya Dzyak, Delegan, SIDLETSKIY, OverTheSea та Serotoninn презентували свої колекції скандинавській пресі, стилістам та байєрам.
Something special
Ключовим показом сезону стало повернення бренду Cecilie Bahnsen з паризького тижня моди додому в Копенгаген. Бренд святкував десятиріччя, презентуючи переосмислені архівні позиції. Моделі зʼявилися на подіумі в total white образах із яскравими сріблястими деталями. Дизайнерка Cecilie Bahnsen створила всесвіт, в якому сукні принцеси з квітковими мотивами призначені не лише для особливих випадків, а й для повсякденного носіння. Всупереч традиційному модному календарю, Cecilie Bahnsen відкрила продажі колекції весна-літо — 2026 онлайн та офлайн в бутику в Копенгагені в день показу, не змушуючи прихильників бренду чекати початку весни.
Насичену програму балансували події від світових брендів, що повністю адаптувались під стиль життя міста — пробіжки між шоу разом із New Balance, коктейлі та в’єтнамки від Havaianas, чия присутність у front row є безперечною, святкування сторіччя бренду 66°North на локації, що є прототипом виробництва, де тестують вплив різних температур на одяг. А для особливо довгих днів Тижня моди — імерсивна презентація колекції трикотажу Soufflé від Uniqlo, яку можна відчути, скуштувати та почути. Або ж просто провести решту Тижня моди на велетенському Soufflé-дивані, що займає половину площі експозиції.