Напередодні модний світ сколихнула звістка: Пʼєрпаоло Піччолі покидає Valentino після 25 років роботи. Приєднавшись до команди у 1999 році разом з Марією Грацією К’юрі, яка нині очолює Christian Dior, Піччолі спершу працював дизайнером аксесуарів, де представив нове бачення лінійки. Згодом, у 2008 році, Пʼєрпаоло і Марія Грація стали креативними директорами Valentino. За 8 років Піччолі обійняв посаду одноосібно.
«Не всі історії мають початок і кінець, деякі живуть ніби вічним сьогоденням, яке сяє інтенсивним світлом, настільки сильним, що не залишає тіні. Я працюю в цій компанії 25 років, і 25 років працював і жив з людьми, які разом зі мною сплетали нитки цієї прекрасної історії, яка є моєю і нашою»,
— написав Пʼєрпаоло Піччолі у своєму Instagram.
Висловлюючи неабияку вдячність команді, дизайнер зазначив: його успішна робота в бренді стала можливою завдяки людям, яких він зустрічав, з якими працював, ділився мріями і творив красу.
«Я ношу цю спадщину любові, мрій, краси та людяності з собою, сьогодні і назавжди. Всі емоції, які я відчував і які відчуваю, залишаються зі мною і носитимуть імена людей, які піднімалися разом зі мною непрохідними і невідомими стежками, які привели нас до прекрасних і тепер відомих панорам».
Сьогодні пропонуємо вам вшанувати творчу спадщину Пʼєрпаоло, згадавши найвизначніші моменти його роботи на посаді креативного директора Valentino.
Весна-літо — 2009 Haute Couture
Обійнявши у 2008 році місце креативного співдиректора разом із Марією Крацією К’юрі, Пʼєрпаоло представив свою першу кутюрну лінійку весна-літо — 2009 для Valentino. На шоу моделі демонстрували вишукані сукні з відкритими плечима і драпуванням на спідниці; з оздобленням у вигляді пір’я та високим розрізом до стегна; з об’ємними бантами та асиметрією.
Осінь-зима — 2011/2012 Haute Couture
Дещо мрійлива і водночас «проста» колекція звеличувала вишуканість й елегантність у корсетних формах, бантах, об’ємних квітах, прозорих деталях тощо.
Осінь-зима — 2014/2015 Haute Couture
У райському саду, що розкинувся у Hotel Salomon de Rothschild у липні 2014 року, колекція Пʼєрпаоло Піччолі та Марії Грації К’юрі була натхнена образами й стилем Стародавньої Греції. Попри піднесену вишуканість, одяг зберіг певний рівень функціональності.
Зазначимо, що особливу увагу у лінійці варто звернути на оздоблення бісером.
Весна-літо — 2017
У липні 2016 року Valentino офіційно повідомив, що Марія Грація К’юрі полишає пост креативного співдиректора, а П’єрпаоло Піччолі обіймає посаду одноосібно. І колекція весна-літо — 2017 стала сольним дебютом для дизайнера.
У новій лінійці Піччолі розширив стандартну для їхньої з Марією Грацією колаборації колірну палітру, лишивши вишивку ключовим акцентом.
«Мене цікавить ідея гуманізму, яка живить творчість. Зі зв’язком між людьми, що формує цей Дім, — це найкраща можлива команда для мене. Тут я виявив, що жодна інновація не може існувати без глибокого знання традицій. У той же час я знаю, що відчуття межі, яке виникає з цього усвідомлення, дає вам свободу думати про те, як її подолати. Це, в синтезі, буде новим напрямком Valentino. Людська розповідь, особиста, але одностайна. Історія, яку ще належить написати»,
— казав П’єрпаоло Піччолі.
Осінь-зима — 2020 Haute Couture
Не можемо не згадати про осінньо-зимову лінійку 2020 року — року, що приніс у наші життя такі слова, як пандемія і локдаун. Індустрія моди була змушена відповідати на виклики часу, відмовившись від звичного всім формату подіуму. П’єрпаоло Піччолі сприйняв труднощі як можливість відкрити для себе щось нове, тож у продемонстрованих сукнях лінійки бачимо максимальний розмах драматизму в об’ємах і формах.
Весна-літо — 2021 Haute Couture
«Яскрава простота». Саме так колекцію от-кутюр 2021 року описав сам П’єрпаоло Піччолі. І саме ці два слова якнайкраще її характеризують: «прості речі», виконані з вишуканих тканин з використанням різноманітних технік роботи з текстилем для формування розрізів і силуетів. Увагу на шоу привертало й взуття моделей — туфлі на високій платформі, оздоблені ефектом металік.
Окрім цього, Піччолі представив і чоловічі образи от-кутюр, що також доповнювали загальний настрій «яскравої простоти».
Весна-літо — 2022 Haute Couture
Весняно-літня кутюрна колекція 2022 року стала унікальною сторінкою в історії Valentino, адже П’єрпаоло створював одяг індивідуально до структури тіла й кольору шкіри моделей, що його представляли. Подіум вражав різноманіттям типажів: показово, що чимало манекенниць не належали ані до числа надструнких моделей, ані до plus size.
Щодо самого дизайну, то тут Піччолі покладався на роботу з формами.
Осінь-зима — 2022/23
По-справжньому легендарна колекція Пʼєрпаоло, що не потребує представлень, адже усі ми досі пам’ятаємо «рожевий Пʼєрпаоло Піччолі». Для створення відтінку Pink PP дизайнер працював з Інститутом кольору Pantone. У результаті більшість аутфітів колекції — від пальт і спідниць з аплікаціями до комбінезонів з лелітками, прозорих накидок і брючних костюмів — був виконаний саме у цьому кольорі.
Осінь-зима — 2024/25
Завершити пропонуємо останнім шоу Пʼєрпаоло Піччолі для Valentino, що відбулося на початку березня 2024 року у рамках Паризького тижня моди. Майстер роботи з кольором представив лінійку, повністю виконану у чорному кольорі. Сміливий total black дозволив звернути увагу публіки на силуети і фактури.
Провідними мотивами колекції сезону осінь-зима — 2024/25 стали фемінні силуети, прозорі тканини, флористичні мотиви, а також такі матеріали, як шкіра, пір’я та лелітки.