Найцікавіші покази сезону весна-літо — 2025 Тижня моди у Парижі

Покази, які обговорює весь модний світ

АВТОР:

ФОТО: Launchmetrics/Spotlight

ОПУБЛІКОВАНО: 3 жовтня 2024

Як завершальний акорд циклу показів сезону весна-літо — 2025, Париж є максимально грандіозним. Французька столиця — найважливіше місце на мапі fashion weeks, адже саме тут свої колекції представляють такі гіганти індустрії як Saint Laurent, Christian Dior, Loewe, Chanel, Schiaparelli, Valentino, Miu Miu, Louis Vuitton тощо. 

Під пильним поглядом найвпливовіших модних редакторів і найзнаменитіших гостей затверджуються провідні тренди сучасності й зароджуються тенденції майбутнього. Тож сьогодні пропонуємо вам згадати найцікавіші покази сезону весна-літо — 2025 Тижня моди у Парижі. 

Christian Dior 

Марія Грація К’юрі продовжує демонструвати у своїх колекція образи сильних жінок, «сучасних амазонок». І цього разу вона робить це через спорт. Так, справжньою зіркою подіуму стала італійська художниця та лучниця Sagg Napoli, яка випускала стріли у ціль під час дефіле. 

Велика частина колекції була натхнена 1951 роком, зокрема образом під назвою «Амазонка», створеним самим Кристіаном Діором. Він поєднував строгий крій з елементами античної грецької моди, зокрема пеплосом — простим драпірованим вбранням. К'юрі також повернулася до своєї дебютної весняної колекції 2017 року, де спорт був основою її феміністичного проєкту. 

Saint Laurent 

Особистий стиль Іва Сен-Лорана цього сезону відкриває перед нами новий рівень power dressing. Образи колекції весна-літо — 2025 немов наголошували, що жінка бренду Saint Laurent є незалежною та сміливою, вона — значно більше, ніж просто спокуслива досконалість класичної музи. 

Класичний діловий стиль балансувався еклектикою вечірнього вбрання. Драпіровані топи з глибокими вирізами, масивне намисто, вкорочені жакети з квітковим принтом, блузи з високими комірцями, обтислі сукні з мереживним декором — у всьому цьому прослідковуємо естетику садів Марракеша — особливого місця на особистій карті Іва Сен-Лорана. 

LITKOVSKA 

На Тижні моди у Парижі були представлені й українські бренди, зокрема, LITKOVSKA. Його команда продемонструвала колекцію ZHNYVA, що символізує здобутки бренду за 15 років. Лінійка відображає ідею пожинання плодів від посіяного: цикл творення, роздумів і оновлення, вшанування історії бренду та його постійної еволюції. 

Майстерність Лілії Літковської проявляється через численні деконструйовані елементи чоловічого гардеробу, адаптовані для жіночого одягу, а також складну роботу з текстурами, багатошаровістю та символічними прикрасами. Натхнені головною темою сезону — впливом традицій збору врожаю на українську культуру — усі вироби розповідають історію про цикл відтворення речей у світі. 

Courrèges 

Цього сезону Ніколя Ді Феліче у новій лінійці Courrèges досліджує циклічність і повторюваність явищ. Тож недарма локацією для проведення шоу знав став білий куб-кімната Le Carreau du Temple. 

Шоу відкривало шкіряне пальто з капюшоном у формі кокона, натхнене кутюрною накидкою Courrèges 1962 року. Цей образ розпочинав «цикл» мінімалістичних, монохромних і водночас футуристичних аутфітів, які всі були пов’язані між собою. 

The Row 

Колекція The Row знову стала головною загадкою Тижня моди у Парижі, адже знімати шоу було суворо заборонено. Натомість гості отримали олівці від Blackwing і блокноти MD Notebook, аби робити нотатки. 

То що ж відомо про нову лінійку бренду? Ресурс StyleNotCom поділився, що до неї увійшли всього 27 образів, серед яких були представлені тренч верблюжого кольору, біла сорочка та гумові капці. 

Dries Van Noten 

Ще один дуже очікуваний захід Тижня моди у Парижі — перший показ Dries Van Noten без Дріса Ван Нотена на чолі бренду. Ім’я нового креативного директора поки не було названо, тож над презентованою лінійкою працювала команда Dries Van Noten. 

Лінійка весна-літо — 2025 суворо витримана в естетиці бренду з притаманними йому кольоровими поєднаннями та принтами. У ній поєдналися тисячі леліток, зміїний та орхідейний принти, мереживо, шовк і фігурні підбори на взутті. Фірмовий стиль бренду простежуємо у стриманості та водночас піднесеній елегантності силуетів. 

Rabanne 

Нова лінійка Rabanne про радикальність — не завжди революційну і не завжди очевидну. Про радикальність, яка завжди керуватиме брендом у його стилі, майстерності крою та виборі матеріалів. 

Ця весняно-літня колекція підкреслює подвійність повсякденності й вишуканості. Вона переосмислює культові предмети Rabanne і представляє найдорожчу у світі сумку вартістю 250 тисяч євроThe Handcrafted 1969 Golden Bag. Це класична модель Rabanne, однак повністю виконана з 18-каратного золота й діамантів. На її виготовлення знадобилося 157 золотих медальйонів і близько 100 годин ручної роботи. 

Acne Studios 

В Обсерваторії Парижа, Acne Studios представив свою нову колекцію, що переосмислює дім як інтимний простір, де людина може сховатися від вимог світу й сторонніх поглядів. 

На подіум моделі виходили у рукавичках, що нагадують ті, які носять домогосподарки, з кумедними квітковими принтами, а також у плащах і брюках з гумовими елементами. 

Balmain 

Бріжит Макрон, Cardi B та інші зіркові гості цього сезону мали змогу ще глибше поринути в айдентику сучасного Balmain, адже дизайнер зосередився на тому, щоб у кожному айтемі яскраво прослідковувалося ДНК бренду. 

Чіткі лінії крою, структурованість, характерні масивні плечі, об’ємні вигини на стегнах, принти — у всьому цьому ми бачили Balmain. Окрім цього, у межах показу було продемонстровано нову сумку Anthem. 

Chloé 

Чемена Камалі зробила це знову! У своїй другій колекції вона лишилася на 100% вірною образу жінки Chloé. Одяг бренду втілює її вишукані риси, елегантність, невимушеність і вільний дух. 

Легкість і м’якість силуетів підкреслюється прозорими тканинами, ніжним мереживом, елементами білизняного стилю, романтичними рюшами, а також вибором колірної гами: білі, чорні, бежеві, пудрові, пастельні жовті, м’ятні та блакитні відтінки. 

Mugler 

Колекція Mugler весна-літо — 2025 — це повне занурення у темну і загадкову атмосферу апокаліпсису. Одним із найбільш запам’ятовуваних елементів стала серія чорних костюмів з комірами, що наче розквітали з блейзерів, та спідницями, які створювали майже неземні образи. 

Окрім цього, 2025 рік — особливий для будинку Mugler, адже він відзначає 50-річний ювілей. Тож лінійка рефлексує на спадщину засновника бренду Тьєррі Мюглера. Вона базується на архівах будинку, використовуючи знакові елементи з минулого, але з сучасним прочитанням. 

Schiaparelli 

Нову колекцію Schiaparelli Деніел Розберрі присвятив жінкам — кожній, завдяки кому реалізація його задумів стала можливою: моделям, стилістці, директорці колекцій, кравчиням, технічним працівницям і клієнткам. З цієї нагоди на подіумі він об’єднав Кендіс Свейнпол, Мону Тугаард, Кендалл Дженнер, Меггі Маурер, Вітторію Черетті, Адріану Ліму та інших знаменитих моделей. 

Кожен виріб Деніела Розберріпереосмислений елемент повсякденного життя, що у майстерній обробці дизайнера набуває кутюрних форм. Деформовані пропорції та незвичний декор — частина спадщини Schiaparelli, з якою невтомно працює Розберрі. 

Loewe 

Джонатан Андерсон вирушає на пошуки гармонії, прибираючи як з колекції, так і з місця її демонстрації все «зайве». Дизайнер досліджує нові способи привернення уваги — у роботі з формами. 

Водночас у пошуках гармонії Джонатан Андерсон звертається і до мистецтва — образотворчого та музичного. Зовнішні стіни локації показу були оздоблені нотними записами, а у самому одязі музика представлена у вигляді портретів композиторів Йоганна Себастьяна Баха, Вольфганга Амадея Моцарта та Фредеріка Шопена на футболках. Щодо живопису, то на шоу Loewe речі прикрашали «Іриси» та «Соняшники» Вінсента Ван Гога. 

Victoria Beckham 

Цього сезону Вікторія Бекхем досліджувала можливості крою та взаємодію між одягом і тілом. У колекції, чітко поділеній на дві частини — легкі силуети та структурований крій, дизайнерка розкриває ідею інтимністю одягу.

На подіумі бачимо «зафіксовані» шовкові тканини, шовкові драпірування, експерименти з розрізами на штанинах замість класичних складок, піджаки з одним рукавом та безліч інших вишуканих варіантів деконструкції. 

Hermès 

Креативна директорка бренду Надеж Ване-Цибульська розкриває шоу Hermès як ідеальний простір, у якому ремесло стає мистецтвом. Колекція весна-літо — 2025 ґрунтується на процесі створення, втіленому в різноманітті текстур та матеріалів. Вона грає на відчуттях і сприйняттях, створюючи нові форми. Лінії та вигини одягу розташовані як штрихи у малюнку, підкреслюючи багатогранну жіночність. 

Також Hermès представляє оновлену версію легендарної сумки Birkin. 

McQueen 

Березневий дебют Шона Макгірра на посаді креативного директора McQueen зіштовхнувся з нищівною критикою, однак дизайнер не спинився на своєму шляху. Натомість він ще глибше поринув у архіви Дому, аби продемонструвати вищий рівень дослідження.

Так, колекція весна-літо — 2025 натхнена другим показом Лі Макквіна — «Банші». Цікаво, що історії про цю міфічну істоту у дитинстві часто чув сам Макгірр. 

Valentino 

Новий показ Valentino знаменував подіумний дебют Алессандро Мікеле на посаді креативного директора бренду, тож до організованого ним «Павільйону божевілля» була прикута особлива увага публіки. 

На створеному немов з розбитого дзеркала подіумі на тлі завішених простирадлами меблів Мікеле продемонстрував 85 аутфітів, що відсилали нас до робіт Валентино Гаравані 1960-х, 1970-х і 1980-х років. Архіви Дому дизайнер органічно поєднав з власною еклектичною та екстравагантною манерою подачі одягу. 

Isabel Marant 

У сезоні весна-літо — 2025 Isabel Marant підносить образ сучасної амазонки, богемної, рішучої та сучасної. Тож і нова лінійка бренду — історія про нескореність вільного духу, жіночність і риси завойовниці в одному образі. 

Цю ідею у колекції відображають стиль бохо, рустикальні мотиви, напівпрозорі тканини, виразні фактури та вишивка кристалами. 

Stella McCartney 

«Настав довбаний час». Час дбати про довкілля та перестати вбивати тварин заради fashion-індустрії. Саме під цим гаслом пройшов показ Stella McCartney, і свою позицію бренд доводить не словом — а ділом: лінійка на 91% є sustainable. 

У новій колекції дизайнерка поєднала мінімалізм і максималізм, продемонструвала контраст між елементами power dressing і пухнастими мінісукнями-хмаринками, експериментувала з декором: бахромою на одязі та взутті, кристалами, мереживом. 

Balenciaga 

Демна Гвасалія влаштував своїм гостям «звану вечерю», представивши подіум у вигляді обіднього столу, довкола якого розташовувалися стільці. Як пояснив дизайнер, це уособлювало його зв’язок із модою, що родом з дитинства. 

У колекції зустрічаємо тілесного кольору комплекти з гольфами та колготками, на яких була вишита спідня білизна, сукні у вінтажному стилі, total denim look, масивні бомбери та скульптурне вбрання зі збільшеними плечима. 

Chanel 

Цього сезону Chanel тріумфально повертається до Гран-Пале, культового місця, яке п'ять років перебувало на реставрації, і разом із тим занурює нас в атмосферу легендарної реклами бренду з Ванессою Параді, знятої Жаном Полем Гудом у 1991 році. 

Цікаво, що нині Chanel не має креативного директора, тож над новими колекціями працює сама лиш команда студії. Та водночас їй вдається дотримуватися кодів й естетики Дому. Головними мотивами лінійки весна-літто — 2025 стали легкість і свобода, ідея пташиного польоту. 

Miu Miu 

Шоу Міуччі Прада стало частиною мистецької інсталяції художниці Гошки Мацуги Salt Looks Like Sugar, що відображала тему пошуків правди в епоху постправди. Саме тому запрошенням на показ стали саме коробки із запакованими сіллю та цукром. 

У лінійці бренду простежується відчуття загубленості в нескінченному потоці новин і трендів: розстібнуті сукні, хаотичні комбінації тканин та аксесуарів. Разом із цим модним хаосом поєднуються і ностальгія та сучасність. Це і принт, натхненний шпалерами 70-х, і аксесуари. 

Louis Vuitton 

Колекція Louis Vuitton — це ода контрастам у виконанні Ніколя Жескьєра. У ній дизайнер поєднав ретростиль і футуризм, легкі тканини й чіткі силуети, пластичність ліній і структурованість, а ключовою стала ідея «м’якої сили» — захопливого аксюморону. Ще один провідний мотив колекції — мистецтво, адже деякі образи були розроблені у колаборції з художником Лораном Грассо. 

Окрім цього, Жескьєр, який нещодавно відзначив 10-річчя на посаді креативного директора, вшанував спадщину Модного дому подіумом з понад 1000 валіз. 

Coperni 

Завершальним у циклі Паризьких показів став Coperni, над шоу якого дизайнери бренду працювали близько двох років. Розроблений показ був у співпраці з Disney, а місцем його проведення став Disneyland, який закрили спеціально для проведення заходу. 

Традиційно на своєму шоу Coperni представив нову варіацію легендарної Swipe Bag. Цього разу — надруковану з переробленого силікону і платини. Модель Ariel (так, на честь Русалоньки) була виготовлена з використанням технології Rapid Liquid Print. Вона дозволяє створювати м’які вироби, на які не діє сила тяжіння. 

COVER 

У межах Паризького тижня моди також відбулася і презентація нової колекції українського бренду COVER. Лінійка, що одержала назву THE MUSE, дивувала прихильників новими фактурами, кольорами та неочікуваними дизайнами, натхненими ретрофутуризмом як рухом. 

COVER просуває сталий підхід у моді та позачасовість класичних дизайнів. Колекція THE MUSE стане доступною в Україні вже у листопаді.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ