Український Тиждень моди завершився, і зараз саме час повернутися до одного з найбільш загадкових показів — колекції FROLOV Spring 2025. Ми вже писали про нього на сайті та ділилися враженнями в режимі реального часу в соцмережах, але тепер у нас з'явилися офіційні фото з заходу, на які ви всі так довго чекали. 2 вересня український бренд FROLOV у колаборації з театральним режисером Іваном Уривським під час показу колекції Ivasyk презентував нову інтерпретацію української народної казки. Показ відбувся в межах офіційної програми UFW SSʼ25. Цей перформанс об’єднав моду, театр і фольклор, створивши особливу магію на подіумі. Розповідаємо про подію в усіх деталях.
Локацією для проведення шоу обрали Concert Hall та Glass Tower за адресою вулиця Кирилівська, 41. Майданчики під знаком ∄ — одні з найвагоміших культурних інституцій столиці — уперше стали місцем проведення театральної вистави: сюди важко потрапити, тут заборонено знімати. Позиція Кирилівської суголосна баченню FROLOV: важливо продовжувати створювати те, що близьке твоєму серцю, як би складно не було.
Ідея цього показу народилася в Івана Фролова після відвідування вистав Івана Уривського в театрі імені Івана Франка. Виникло бажання провести захід, що відображатиме дух часу і водночас стане одою вдячності Києву, який упродовж усього часу повномасштабного вторгнення підтримував виробництво та команду, що віддано продовжувала створювати одяг.
Рішення взяти за основу показу українську народну казку «Івасик-Телесик» було зумовлене бажанням повернутися до українського фольклору, щоб через містичну історію зобразити наше сьогодення, де перемагає добро. Для Івана Фролова ця казка має особливе значення не лише тому, що вона була однією з його улюблених у дитинстві, а й через особисту історію: його дідусь був теслярем. Саме йому присвячує Іван цей показ-виставу.
Нове бачення казки формувалося під час прогулянок обраною для показу локацією — Glass Tower на Кирилівській.
«Кирилівська завжди дарувала відчуття анонімності, свободи, взаємоповаги, місця, яке збереже твої таємниці»,
— каже Іван Фролов.
Локація продиктувала поділ казки на чотири частини, кожна з яких відображала етапи життя героя. Гості потрапляли на шоу за правилами клубу, заклеюючи камери та отримуючи печатку з символом. Біля входу актор Акмал Гурєзов у ролі Тесляра розпилював дерево електропилою, починаючи казкову історію. Усередині простір наповнювала електронна музика Насті Воган і величезна дерев'яна гілка, що натякала на масштаб шоу. Музику раптово змінили слова Зміючки з мультфільму про Івасика-Телесика, після чого стіни розсунулися, відкривши шлях до Glass Tower, де грав бандурист Тарас Столяр.
Звичні сидіння замінили пеньки дерев, що впали. Їх зібрали на лісопильнях, з деревини переважав граб і бук — ліси, в яких водиться бура гадюка, яка була однією з натхнень колекції. Такий підхід до оздоблення приміщення утверджує свідомий погляд до кожного з аспектів та повагу до природних ресурсів. Пеньки залишаться в Glass Tower і будуть повторно використовуватися для інших проєктів.
Початок символізує народження Івасика, роль якого зіграв Вова Ранчер. У темряві чутно звук рубанка, де Тесляр творить нове життя, обтесуючи дерево. У другому акті Івасик зустрічає Лебідку (Ксенія Білик), і їхній поцілунок символізує зародження кохання, але його тривожить Змія — уособлення спокуси (Соломія Кирилова). Івасик залишає Лебідку, йде за Змією, яка кличе його піснею «Візьміть мене лебеді зоряні». Ця сцена відображає конфлікт між безпекою і спокусою. У фіналі казки Івасику являється примара Лебідки, яка від горя потонула на дні морському. Залишивши Змію віч-на-віч з нищівною хіттю, Івасик женеться за образом коханої, яку він втратив назавжди — тим часом його головний ворог бʼється в конвульсіях чи то від насолоди, чи то від смерті, і, врешті-решт, скидає свій хвіст.
«Унікальність в тому, що кожний глядач побачив щось своє, але всю картину — ніхто взагалі. Враховуючи складність локації, усе сильно залежало від ракурсу, хто де сидів і в цьому є якась загадка, навіть для нас»,
— ділиться враженнями від показу Іван Уривський.
Провідником у світ моди для режисера-постановника стала його дружина та друга режисерка вистави Мальвіна Хачатрян. Ця переосмислена історія стає алегорією на сучасне життя, яке сповнене випробувань, спокус і дослідження власної ідентичності, де кожен стикається з викликами, але шукає свою правду та сенс.
Серед ключових елементів колекції — нові інтерпретації знакових корсетів і сукні з дзеркальним ефектом. Натхненням стали фурнітура та скляне оздоблення меблів Chateau Marmont у Лос-Анджелесі. Елементи виготовили майстри з Івано-Франківська на ЧПУ- фрезерах. Важливим мотивом колекції є зміїний принт української бурої гадюки в трьох кольорах: чорному, білому та блакитному. Мальви стали центральним символом колекції, вишиті вручну на шовкових шалях. Авторкою мальви стала Наталка Сойко — вона не лише створила обрис квітів, а й логотип змії, лебідки, тесляра та бандуриста, які є основними символами лінійки та втілені ручній вишивці бісером і кристалами Swarovski. Спеціально для цієї лінійки бренд розробив новий логотип Фролов кирилицею — літера Ф у якому нагадує змію, що проповзає поміж двох мальв. Також колекція включає геометричні костюми з гутним склом для прикрас і аксесуарів, серед яких — кольє у формі окулярів для плавання. Вперше за довгий час до колекції FROLOV увійшли чоловічі образи, натхнені різними уявленнями дизайнера про Івасика.
Колекція також буде презентована в Нью-Йорку 8 вересня.