Традиційно вересень — один із найбільш насичених місяців у fashion-календарі, як вітчизняному, так і світовому. Він не лише знаменує початок нового сезону, період актуалізації нових тенденцій та активної підготовки до холодної пори, а й відзначає цикл показів у межах Тижнів моди.
4 вересня з фіналу конкурсу «Погляд у майбутнє. Музейна колекція Ханенків» розпочався Ukrainian Fashion Week сезону весна-літо — 2026, у межах якого свої колекції представили такі бренди, як the COAT by Katya Silchenko, Andreas Moskin, Poustovit, SANTA, NADYA DZYAK, J’amemme, Sidletskiy та інші.
За ним послідували покази у містах «великої четвірки» — Нью-Йорку, Лондоні, Мілані та Парижі. Світ модних шоу затягнув нас у вихор новин: дебют Симоне Беллотті для Jil Sander, Луїз Троттер для Bottega Veneta, Даріо Вітале для Versace і Джонатана Андерсона для Christian Dior. Сільвія Вентуріні Фенді показала свою останню колекцію для Fendi, а Демна Гвасалія — перший лукбук Gucci та присвячений йому короткометражний фільм.
Про новини світового fashion ми розповідаємо окремо в присвячених Тижням моди матеріалах, сьогодні ж пропонуємо вам розглянути деякі з найцікавіших подій і новин української індустрії, які варті вашої уваги.
Ukrainian Fashion Week
Одна з найочікуваніших подій fashion-індустрії в Україні — Ukrainian Fashion Week цьогоріч відзначився гучними дизайнерськими дебютами. Свої перші покази в межах UFW провели, зокрема, MY THEATRE by Dariia Bila, NAZARELLI та COVER.
Цикл подій у Мистецькому Арсеналі відкрив public talk від Harper’s Bazaar Ukraine, що отримав назву Inclusive Fashion: Code of Resilience і був присвячений одягу з функцією. Згодом дизайнери-учасники дискусії — Andreas Moskin, Sidletskiy і Juliya Kros — продемонстрували свої функціональні лінійки на подіумі.
У сезоні весна-літо — 2026 Poustovit представив перформанс «Зв’язок», натхнений творчістю Павла Макова, Viktoranisimov інтегрував у лінійку елементи розробленого ним капсульного гардероба для Президента України, SANTA переніс глядачів до епохи Старого Голлівуду з притаманним їй вишуканим сяйвом, а завершенням показу the COAT by Katya Silchenko стало весілля дизайнерки Каті Сільченко та Сергія Неклеви.
Окрім цього, під час Ukrainian Fashion Week SS`26 відбулася перша бізнес-конференція «Виклики індустрії в сучасних реаліях».
Ruslan Baginskiy випустив колекцію Pre-Fall 2025
Цього сезону Ruslan Baginskiy представляє колекцію, у якій колір, текстура і силует говорять про настрій змін та адаптацію в період міжсезоння. Знакові для бренду baker boy cap, федора та канотьє відтепер у нових, глибоких відтінках: багряно-червоному й помаранчевому, лісовому й болотно-зеленому.
Серед центральних елементів колекції — HatBag, унікальний аксесуар-трансформер, що поєднує функціональність сумки та капелюха. Ruslan Baginskiy додає до лінійки також нові форми, зокрема айві-кеп — силует, що балансує між класикою та сьогоденням.
GUNIA Project презентував колаборацію з «Привітами»
Колаборація GUNIA х «Привіт» — це поєднання української традиції наївного мистецтва та азійських мотивів. До лімітованої колекції увійшли 5 керамічних виробів: тарілки, маслянка і соусник. Усі вони виготовлені та розписані вручну, а окремі елементи прикрашені позолотою.
Головним символом колекції став образ тигра, що в країнах Азії здавна вважається оберегом, уособленням сили та внутрішнього спокою. Він натхнений керамічним кахлем із зображенням чудо-звіра початку XVI століття, знайденим в Івано-Франківській області, а також вишитими котиками з традиційного рушника середини ХХ століття.
Чоловічий бренд HIM представив нову колекцію PERFECTIONIST DROP
Український бренд чоловічого одягу HIM, заснований музикантами Євгеном та Анною, представив дроп-історію про чоловіка, який не зупиняється і завжди прагне більшого. Основою колекції стала естетика сучасної класики: біла сорочка, двобортний жакет і брюки. Водночас модельний ряд лінійки доповнили світшот із блискавкою, оверсайз-футболки та штани карго.
У кампейні чоловік HIM з’являється у чорному Buick 1969 року — символі класики, сили та стилю, що зберігає унікальність і актуальність крізь десятиліття.
Проєкт «Ми однієї крові» і бренд TSVITE TEREN випустили особливу прикрасу, створену для підтримки людей з опіками та рубцями
Прикраса «Краса, що пам'ятає» — це керамічна пташка, розбита й заново зібрана у традиційній японській техніці реставрації кінцуґі. 50% від її вартості передаватимуть до програми «Неопалимі» на лікування і реабілітацію людей з травмами, здобутими внаслідок війни, — опіками та рубцями.
Амбасадорами нової прикраси стали ветеран і прикордонник Єгор Бабенко, який дістав важкі поранення під час обстрілу у 2022 році; Надія Оксюта з донькою Алісою, які постраждали під час падіння гвинтокрила у Броварах; 17-річна Тетяна Безверха із Сумщини, яка постраждала від ворожого дрона. У відео з героями кампейну поетка Дар'я Лісіч продекламувала вірш «Я стала любов’ю».
CICI COCO представив осінню колекцію
Цього вересня CICI COCO представив найбільшу колекцію в історії бренду, що поєднала класику, яскраві акценти й стримані осінні кольори. До лінійки увійшли різноманітні варіанти верхнього одягу: жакет-пальто, куртки з екошкіри, максітренч із поясом і куртку-тренч з високим коміром.
CICI COCO вперше представляє джинси у двох кольорах, а доповнювати їх пропонує вовняними поло, картатими сорочками, топами з мереживом. Також у колекції — брюки палаццо, які вже стали бестселерами бренду, і спідниця міді з контрастним подолом.
KULAKOVSKY презентував осінньо-зимову колекцію
Бренд KULAKOVSKY представив осінньо-зимову колекцію, натхнену подорожами. Однак не у географічному контексті, а в емоційному: подорожами до різних закутків власної особистості, дослідженням почуттів та емоцій, які ведуть до дорослішання.
Власне, сама колекція є результатом процесу дорослішання. Кожен образ відображає різноманітні стани й почуття: лагідність і легкість, складнощі та глибина, ніжність і сила. Кількість речей у лінійці зменшилася — невелика кількість основних позицій щедро доповнена statement-аксесуарами, які команда KULAKOVSKY традиційно створила із залишків хутра та шкіри.
Акторка Кая Скоделаріо з’явилася у кольє SOVA
Британська акторка Кая Скоделаріо, відома своїми ролями у фільмах «Той, що біжить лабіринтом» і «Пірати Карибського моря», а також серіалі «Джентльмени», вийшла на червону доріжку Міжнародного кінофестивалю в Торонто у прикрасах українського бренду SOVA.
У межах кінофестивалю відбулася прем’єра фільму «Доросле життя», головну роль у якому зіграла Кая. Для заходу акторка обрала вінтажний костюм Elie Saab і кольє із жовтого золота зі смарагдом з колекції SHE.
Український бренд DELEGAN провів показ у межах Тижня моди в Лондоні
Під час Лондонського тижня моди DELEGAN презентував колекцію «Тиша часу», що поєднала автентичність та інновацію. Кожен її виріб став мовою пам’яті, вплетеною у тканини. Це спосіб бренду нагадати про цінність повільного, про силу традиції, про красу справжнього.
«Тиша часу» — простір, де швидкоплинність світу стишується і залишається лише відчуття глибини. Символічно саундтреком показу став шум майстерні: клацання голки, подих тканини і ритм ножиць. Цей звук — відлуння колективної пам’яті, де зшивається спільне майбутнє.
Український бренд KARPOVA представив показ у межах Лондонського тижня моди
Бренд KARPOVA презентував колекцію весна-літо — 2026 під час Тижня моди в Лондоні. Лінійка стала сучасною інтерпретацією українських традицій крізь жіночий погляд, що відзначається стійкістю, захистом спадщини і встановленням нових стандартів жіночої експресивності.
У центрі візуальної мови колекції — рішучість і сила, а серед ключових її елементів — фартух. Він повторюється у колекції, переосмислюючи традиційне позиціонування жіночого тіла.
L'eskizzo започаткував освітню стипендію для жінок і дівчат із маленьких міст і сіл
Цьогоріч програма зосереджена на креативних індустріях — маркетингу, PR, SMM і суміжних напрямках. У її основі — благодійна колекція краваток: структурних і водночас грайливих, з характером, який додає образу сили й індивідуальності.
100% прибутку від продажів L'eskizzo спрямує у стипендіальний фонд. Саме краватка стала й головним символом колаборації з амбасадоркою програми Юлією Петрик.
Gaptuvalnya і Франківський драмтеатр презентували трансформацію культового мюзиклу «Гуцулка Ксеня»
Спільно команди створили 34 сценічні костюми з понад 100 різних елементів для героїв мюзиклу. Таким чином бренди хотіли підсвітити ідею живої культури — вміння доносити традиції сучасною мовою і ставати ближчими до глядачів.
У культовому мюзиклі за режисерським баченням Ростислава Держипільського актори говорять розмовною українською з гуцульським діалектом, танцювальні номери поєднують сучасну хореографію Дмитра Леки з автентичним лейтмотивом, а легендарні мелодії Ярослава Барнича звучать у сучасному аранжуванні Богдана Ткачука.
Бренди RITO та 91LAB об’єдналися у дім трикотажу RITO GROUP
В очікуванні ювілейної дати — 35-річчя бренд RITO оголосив про масштабні зміни у компанії: об’єднання з 91LAB у дім трикотажу RITO GROUP.
У новій візуальній мові RITO GROUP з’являється ластівка — символ початку і відродження. Саме з сукні з ластівкою свого часу почалася історія RITO. Тепер коло замикається, щоб відкрити новий розділ — розділ, де бренд залишається вірним своєму корінню, але сміливо творить майбутнє.
Skvot анонсував запуск власної fashion-екосистеми
Нова fashion-екосистема стане продовженням фільму «Весна-Літо», прем’єра якого запланована на листопад 2025 року. До проєкту Skvot увійдуть серія безплатних лекцій від інсайдерів модної індустрії, великий курс про українську моду, фешн-подкаст і медіа про моду в межах Skvot Mag.
Раніше у школи вже виходили курси та лекції з дизайнеркою Ксенією Шнайдер, fashion-інфлюенсером Богданом Мальованим та дизайнером і снікерхедом Сергієм Філоненком. Цього року до них доєднаються комунікаційниця і підприємиця Саша Бородіна, піарники Леся Донець і Антон Єрьоменко, а також модний експерт Роман Тимофєєв.