З 13 по 19 листопада у кінотеатрі «Жовтень» відбудеться 31-й фестиваль «Нове німецьке кіно» — щорічна подія, що відкриває українським глядачам найцікавіші фільми сучасного німецького кінематографу. У програмі цього року стрічка «Звук падіння», що претендує на «Оскар», нові фільми Тома Тиквера та Крістіана Петцольда. Розповідаємо, про картини, на які варто звернути особливу увагу.
«Кельн 75», режисер Ідо Флук
Музична біографічна драма «Кельн 75», яка була представлена в основному конкурсі Берлінале, переносить глядача у світ музичної сцени 1970-х. 18-річна Вера Брандес, шкільна учениця й організаторка концертів, намагається довести, що має право бути почутою у світі, де все ще панують чоловіки. Її найсміливіший виклик — організація виступу Кіта Джарретта, який спершу здається провалом, але згодом перетворюється на легендарний The Köln Concert.
«Звук падіння», режисерка Маша Шилінскі
Претендент від Німеччини на премію «Оскар-2026» і лауреат Призу журі Каннського кінофестивалю, фільм «Звук падіння» — це багатошарова сага про чотирьох жінок, пов’язаних одним місцем. На одній фермі, у різні історичні епохи — від Першої світової до сьогодення — живуть Альма, Еріка, Анґеліка і Ленка. Їхні долі розділені десятиліттями, але об’єднані спільною тінню минулого.
«Світло», режисер Том Тиквер
Новий фільм Тома Тиквера, автора «Біжи, Лоло, біжи» та «Хмарного атласу», відкривав цьогорічний Берлінале й отримав номінації на Німецьку кінопремію за звук і візуальні ефекти. У центрі сюжету — заможна родина, члени якої давно перестали розуміти одне одного. Батько, колишній активіст, зрадив свої ідеали; мати загубила себе в рутині; діти — кожен у своєму світі протестів, залежностей і віртуальної ізоляції. Їхнє життя змінює поява нової прибиральниці — сирійки Фарри. Жінка наче вносить до їхнього дому промінь світла, але вона також приховує таємницю.
«Острови», режисер Ян-Оле Ґерстер
Представлений у головній програмі Берлінале і відзначений Німецькою кінопремією за найкращу музику, фільм «Острови» — це атмосферний любовний трилер про втечу, самотність і пристрасть. Колишній тенісист Том, який втратив шанс на спортивну славу, живе у віддаленому готелі на Канарських островах, доки його спокій не порушує зустріч з Анною — туристкою, яка приїхала з чоловіком і дитиною. Їхня коротка, але сповнена глибини близькість, перетворюється на небезпечну гру, коли чоловік Анни зникає безвісти.
«Що знає Маріель», режисер Фредерік Гамбалек
Відзначений спеціальною згадкою Премії Гільдії кінематографістів, фільм досліджує крихку межу між дитячою невинністю і правдою, що руйнує життя. Після шкільної сварки дівчинка Маріель отримує загадковий дар — чути і бачити все, що роблять її батьки. З часом вона дізнається про приховані конфлікти, зради й брехню, що існують у їхньому шлюбі. В міру того як таємниці виходять на поверхню, родина опиняється у вирі взаємних маніпуляцій.
«Відображення №3», режисер Крістіан Петцольд
Світова прем’єра нового фільму Крістіана Петцольда, автора «Полум’яного неба» та «Ундіни», відбулася у Каннах, в рамках паралельної програми «Двотижневик режисерів». Головна героїня Лаура дивом виживає після автокатастрофи, у якій гине її хлопець. Шокована і самотня, вона приймає запрошення жінки, що стала свідком аварії, й оселяється в її домі. Спершу це здається шансом почати нове життя, але поступово Лаура помічає, що з родиною щось не так.