Відкриття місяця: команда Harper`s Bazaar про натхнення і враження у січні

Вибір редакції — фаворити січня

АВТОР: Катерина Попова

ФОТО: Із власних архівів, Imaxtree

ОПУБЛІКОВАНО: 31 січня 2024

В кінці кожного місяця наша редакція ділиться своїм натхненням: від книг і фільмів до подорожей та мистецтва. Кожен редактор знаходить свої джерела ідей, які можуть надихнути і вас, наших читачів.

Січень відкриває рік, цього місяця ми надихалися і виставками українських митців, і показами кутюрного Тижня моди, і гучними оскароносними премʼєрами, і новими колекціями світових і українських брендів. Отож, читайте про наших фаворитів січня і надихайтесь.

Катерина Попова

Фільм «Бідолашні створіння» Йоргоса Лантімоса

Переможець Венеційського фестивалю є й одним із фаворитів «Оскара» — про цю картину, напевно, не чув тільки лінивий. Абсолютно геніальний фільм від одного з найвідоміших режисерів сучасності про фантастичну еволюцію Белли Бакстер. Вільна від упереджень свого часу, героїня стає непохитною у своїй меті — боротися за рівність і свободу. До речі, фільм Лантімоса критики вже охрестили найкращою роботою кінотворця, тож планка була задана висока. А ще раджу почитати рецензію на нього від нашої редакторки розділу «Культура». 

Виставка українських митців «Тут були художники» в галереї Avangarden та виставка робіт Дмитра Молдованова «Дорога до слона» в артцентрі «Я Галерея»

Подобається стежити за нашими талановитими художниками, які надихають своїми роботами. Цього місяця я відвідала щонайменше чотири виставки, про які хочеться розказати, але виділю дві — «Тут були художники» в галереї Avangarden (де були представлені роботи героїні нашого інтервʼю Ірини Максимової) та «Дорога до слона» в артцентрі «Я Галерея». 

Перша експозиція об’єднує твори, інспіровані природою, силою гір, магічними ритуалами та історіями мольфарів про минувшину. До експозиції увійшли 40 різних робіт — від наїву, сюрреалізму в живописі та графіці до абстракції та символізму в скульптурі, кераміці, колажі. 

А друга — вже відомий мені наїв від Дмитра Молдованова (його роботи споглядала в «Я Галерея» у Львові) про індивідуальний шлях до «персонального Бога», незалежно від віросповідання та релігії. За думкою митця, все, що оточує нас, — наша особиста ілюзія, навколо якої ми вибудовуємо власні переконання.

Виставка українських митців «Тут були художники» в галереї Avangarden

виставка робіт Дмитра Молдованова «Дорога до слона» в арт-центрі «Я Галерея»

Тиждень високої моди в Парижі 

Кутюрні тижні моди — чисте натхнення для мене. Завжди чекаю на покази від своїх фаворитів — Schiaparelli, Chanel, Elie Saab, Maison Margiela, Fendi — і спостерігаю за цією магією краси та шику, яка відбувається на показах, із величезним задоволенням.

Найбільше мене вразили космічні мотиви, навіть немовля з комп'ютерних мікросхем і усе технологічне розмаїття на одязі от-кутюр очима креативного директора бренду Деніела Роузберрі в Schiaparelli; ніжність, недосконала краса, фірмовий твід та власне прочитання стилю balletcore Віржині Віар у Chanel; розкіш у чистому вигляді, речі як мистецтво, що входять до творчого доробку Сааба, магія Марракеша і таємниця пустельної троянди в Elie Saab; справжній театр на подіумі від генія свого часу Джона Гальяно, «ляльки» із глянцевими обличчями, де мейкап — справжній витвір мистецтва, від візажистки Пет Макграт для показу, який став справжньою сенсацією, в Maison Margiela; дослідження футуризму та мінімалізму за допомогою обтічних форм, сріблястих поверхонь і незвичайних окулярів у Fendi.

Якщо ви раптом пропустили покази кутюрного Тижня моди, обовʼязково передивіться цю розкіш у деталях у нашому матеріалі.

Fendi

Fendi

 Maison Margiela

Maison Margiela

Сучасний балет «Д.І.М.»

Наше перше інформаційне партнерство Harper's Bazaar Ukraine. Навіть сумнівів не було, що це має бути саме ця постановка. Вистава фокусується на тілесній рефлексії про дім, його фізичному та духовному значенні, яке він має для людей, змушених покинути свою землю, а масштабна декорація дозволяє якомога предметніше осягнути весь символізм, яким насичена дія на сцені.

«Це історія про дорогу. Про тих, хто вимушено опинився в одному вагоні евакуаційного потягу і, прийнявши нові правила життя, залишився нескореним».

І тут все дійсно зрозуміло без слів...

Музика заслуговує окремої уваги. На виставі ви почуєте ексклюзивний музичний твір для струнного квінтету від композитора та віолончеліста Віктора Рекало, який на межі академічності та урбанізму написав черговий шедевр — тепер для вистави «Д.І.М.». А танець створений людьми, які особисто пережили евакуацію з рідних домівок у воєнний час і знайшли в собі ресурс та мужність втілити свій досвід на сцені так, як вміють це найкраще — щирим танцем. Більше про виставу читайте в інтервʼю з хореографами й композитором. 

Закликаю і вас насолодитися справжнім та чистим мистецтвом танцю від провідних українських митців, які, даруючи надію на світле майбутнє, створили надзвичайно проникливу виставу про незламних українців.

Сучасний балет «Д.І.М.»

Аліса Єрмоленко

Книга «В імʼя Гуччі. Мемуари доньки», Патрисія Гуччі

Чимало з нас історію Модного дому Gucci знають лише за фільмом Рідлі Скотта, де яскравий союз Мауріціо Гуччі та Патриції Реджані, проти якого виступала вся його родина, перетворився на шокуючу історію зради, помсти та одного з найгучніших у світі моди вбивств, а внутрішні сварки сімʼї Гуччі зрештою призвели до падіння династії.

Однак це уявлення про злет і руйнацію родини Gucci у жодному разі не може бути вичерпним, тож тут усім зацікавленим приходить на допомогу книга позашлюбної доньки Альдо Гуччі «В імʼя Гуччі. Мемуари доньки». Видання, що, на перший погляд, лише виправдовує Альдо та Бруну Паломбо (матір Патрисії), насправді ж правдиво розповідає, що відчувають люди, живучи таємне життя, а також розкриває істинну сутність персонажів. Погодьтеся, навряд чи ви могли уявити голову видатного дому Gucci Альдо, який настільки ненавидів підробки свого бренду, що буквально кидався на вуличних продавців, або його сина Паоло, який приніс на засідання ради директорів бренду диктофон.

«В імʼя Гуччі. Мемуари доньки» авторства Патрисії Гуччі — це документальні свідчення про один із найвідоміших домів моди, бурхлива історія забороненого кохання та біографії членів династії.

Події світу моди

Цей січень став надзвичайно активним для fashion-редакторів з усієї планети, адже події світу моди неслися буквально одна за одною: знаменитості відкрили сезон червоних доріжок церемонією нагородження премією «Золотий глобус — 2024», а згодом також відбулися Critics Choice Awards та «Еммі», Тижні чоловічої моди у Мілані та Парижі, Тиждень високої моди, а також нові цікаві призначення на посади, запуск нових лінійок від відомих брендів, нові герої рекламних кампаній тощо.

Йдеться про вбрання та «дитину» з мікросхем і чіпів на показі Schiaparelli, тріумфаторське повернення Джона Гальяно у світ Haute Couture та влаштований ним театр під мостом у нічному Парижі, таємничі пліткування Кайлі Дженнер та Келлі Рутерфорд на шоу Jean Paul Gaultier x Simone Rocha, рекламну кампанію Calvin Klein із Джеремі Алленом Вайтом, яку обговорював увесь світ, та багато-багато іншого.

Тиждень високої моди

Schiaparelli 

Тиждень високої моди

Valentino 

Тиждень високої моди

Fendi 

Тиждень високої моди

Maison Margiela 

Сучасний балет «Д.І.М»

Абсолютно неймовірний досвід рефлексії на тему дому в часи, коли так багато з нас були змушені його покинути. За допомогою пластики людського тіла нам розповідають абсолютно унікальну та водночас до болю знайому історію.

Вистава увібрала в себе сотні символів: як тілесних (рухи), так і предметних. І тут особливої уваги заслуговують декорації, що занурювали в атмосферу та тонко передавали емоції.

Звісно, не можу не згадати про музику, від якої з самого початку по спині побігли мурашки.

Сучасний балет «Д.І.М»

Нове видання Ольги Кобилянської «За ситуаціями»

Видавництво Vivat продовжує розширювати серію української класики. У січні анонсували вихід книги однієї з найвідоміших українських авторок та активісток Ольги Кобилянської «За ситуаціями», на яку я чекаю з нетерпінням. До видання, що буде опубліковане без цензури, згідно з рукописами письменниці, увійшли новела «Ідея» і повість «За ситуаціями». Обидва твори досліджують почуття та прагнення жінок у часи, коли вони стикалися з серйозними соціальними обмеженнями, з якими сама Ольга Кобилянська боролася усіма доступними методами, в першу чергу через саморозвиток і освіту. 

Виставка Ганни Богачук «Ідентичність», Avangarden

Галерея Avangarden активно підтримує сучасних українських митців, щомісяця влаштовуючи колективні та персональні виставки. 31 січня у просторі презентували новий проєкт Ганни Богачук «Ідентичність», що концентрується на важливому питанні, на яке кожен має свою відповідь: «Коли ти вперше відчув себе українцем/українкою?» Рефлексуючи на цю тему, можна краще зрозуміти свою особистість, прагнення і цінності. Героїнями проєкту Ганни Богачук стали українки, які поділилися з нею своїми історіями — їх мисткиня перетворила на серію поетичних колажів. 

«Порцеляновий» макіяж кутюрного шоу Martin Margiela

Makeup-образи, створені відомою британською візажисткою Пет Макграт для шоу Martin Margiela в Парижі, привернули не менше уваги, ніж кутюрні образи Джона Гальяно. Візажистка перетворила моделей на драматичних «порцелянових ляльок», що мають глянцеву блискучу шкіру й тонкі брови. Щоб зробити їх погляд виразнішим, Пет Макграт використала яскраві тіні та акцентні кольори на губах — від яскраво-зеленого до фіолетового. На грудях у моделей також розмістили спеціальні пластини, що імітували порцеляну, але насправді були виконані зі шкіри, — їх створив французький дизайнер Робер Мерсьє. 

InstagrAm: @patmcgrathreal

Номінація на «Оскар» для українського документального фільму «20 днів у Маріуполі»

Стрічка «20 днів у Маріуполі» болюча для кожного українця, однак її номінація на «Оскар» надихає, адже це історична подія для українського кіно і можливість ще раз нагадати світу про жахливі наслідки війни та нашу боротьбу за свободу. Це перший за часи незалежності проєкт українського режисера, що офіційно претендує на премію. Кореспонденти Associated Press Мстислав Чернов, Євген Малолєтка і продюсерка Василіса Степаненко прибули до Маріуполя 24 лютого 2022 року — команда фіксувала все, що відбувається в місті. Раніше картина отримала приз глядачів на фестивалі «Санденс» і була номінована на престижну британську премію BAFTA.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ