8 головних sustainable-трендів моди 2022 року

Екологічні ініціативи модних брендів та держав

Мода / Тренды
31 января 2022 / Фото: Instagram: @pangaia
Поделись с друзьями:

Модна індустрія відіграє одну з ключових ролей, коли справа стосується вирішення кліматичної кризи — ці галузь відповідає за 10% викидів парникових газів на планеті. Про стійку моду ми говоримо вже кілька років поспіль, але в 2022 році і брендам, і кінцевим споживачам все ще доведеться зробити чимало роботи.

Екоактивістка, засновниця компанії Glossary Organic Products и экофонду Glossary Foundation Анастасія Цибуляк упевнена: чим відоміший бренд і чим масштабніша його діяльність, тим більшу відповідальність за стан екології він має на себе взяти — починаючи з організації ланцюжка постачання, ретельного відбору сировини і закінчуючи залученням кожного співробітника до sustainable-процесів.

Анастасія склала великий гід за ключовими sustainable трендами моди в 2022 році:

Законодавче регулювання

Безумовно, саме законодавче врегулювання питання матиме ключове значення, коли дійде до ще більш катастрофічного прискорення кліматичних змін. Сьогодні Європейський Союз розглядає можливість запровадження закону про розширену відповідальність усіх виробників текстильної продукції. Правило вже працює у Франції та Швеції, і передбачає оплату за збір, сортування та переробку виробів. Мабуть, цей крок дасть стимул компаніям більш відповідально.

Всесвітні ініціативи

З кожним роком все більше брендів погоджуються взяти на себе зобов`язання в рамках Хартії індустрії моди від ООН. У 2022 році все більше компаній підтримку ініціативу Science Based Targets (SBT) зі скорочення викидів від своєї діяльності відповідно до цілей Паризької угоди. Це допоможе їм наочно сповіщати громадськість про свій прогрес у досягненні заявлених цілей.

Екологічно чисті барвники

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PANGAIA (@pangaia)

Процес фарбування тканин зазвичай буває надзвичайно шкідливим через використання агресивних хімічних речовин, тому бренди все частіше шукають більш екологічні альтернативи. Наприклад, сьогодні Pangaia працюють над розробкою барвників на основі бактерій.

Перепродаж, оренда та ремонт стануть ще популярнішими

У 2021 році все більше брендів вирішили зайнятися ресейлом, серед них Gucci, Valentino і Oscar de la Renta. У цей же час Jean Paul Gaultier та Burberry, наприклад, вперше вийшли на ринок оренди. Модний будинок Burberry поєднався з платформою перепродажу My Wizard HQ для створення своєї першої колекції, яку можна орендувати. Капсула включає пальто, взуття та сумки бренду, які можна взяти напрокат на чотири, сім, 10 чи 14 днів. Ця оцпія буде доступна покупцям у Великій Британії, але це лише початок великого та важливого шляху. А в першу вибірку вінтажного одягу від Jean Paul Gaultier увійде близько 50 речей із колекцій 1980-х та 1990-х років.

Цього року тенденція збережеться та посилиться, при цьому ремонт стане ще одним важливим напрямком діяльності. Подовження терміну служби існуючих речей має вирішальне значення для стійкої індустрії моди.

Регенеративний підхід

Ідея регенеративної моди, яка сприяє відновленню та оновленню природних екосистем, цього року отримає у свої лави все більше прихильників. На щастя, сьогодні багато брендів розмірковують, як вони можуть вплинути на екосистему планети. Безсумнівно, ключовою частиною цього є те, як поставляються матеріали та чи використовуються регенеративні методи для виробництва таких волокон, як вовна і бавовна — останній, до речі, найнеекологічніший матеріал із усіх існуючих у світі. Наприклад, ви знали, що приблизно чверть усіх хімікатів, що розпорошуються, йде на вирощування бавовни?

З цієї причини близько 3 мільйонів людей, які займаються його вирощуванням, отримують отруєння, а ґрунт виявляється непридатним для подальшого використання. Крім того, для його вирощування потрібна величезна кількість води, яка після використання сильно забруднюється.

Підтримка ремесел

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chloé (@chloe)

Останні кілька років гіганти модної індустрії намагалися співпрацювати з невеликими громадами для підтримки ремесел. Наприклад, Chloé активно співпрацювали з кооперативом ткачів справедливої ​​торгівлі, що базується в Кенії, для підготовки колекції навесні/літо 2022 року. А британський дизайнер Фібі Інгліш на регулярній основі працює з фермерами у Великій Британії для купівлі сировини для створення волокон.

Альтернативи пластику

Синтетичні матеріали, наприклад, такі як поліестер — серйозна проблема для модної індустрії. Вони не лише отримані з викопного палива, а й вивільняють мільйони тонн мікропластику у Світовий океан. Ось чому такі інновації, як тканина Clarus від Natural Fiber Welding — органічна бавовна, яка після обробки схожа на синтетичну і відмінну в носінні — викликають захоплення.

А Том Форд вирішив врятувати планету від великої кількості пластику і оголосив про партнерство з організацією Едріана Греньє Lonely Whale та її експертним підрозділом 52HZ. Разом вони започаткували приз Tom Ford Plastic Innovation Prize, переможець якої становить 1,2 мільйона доларів. Цю суму отримає той, хто представить найдешевшу і при цьому найякіснішу біорозкладну альтернативу поліетиленовій плівці.

Цифрова мода

Насправді цифрові технології навряд чи можна назвати повноцінним трендом сталого розвитку через величезну кількість електроенергії, необхідної для живлення масивних центрів обробки даних і серверів. При цьому цей напрямок можна розглядати як початок більш усвідомлених покупок, новому купівельному досвіду і плавний відхід від культури консюмеризму, яка ще кілька років тому диктувала необхідність вбрання «на один день».

Реклама