Досвід команди «Молодості»: як провести успішний кінофестиваль під час пандемії?

Новий етап 

Культура / Фильмы + ТВ
19 сентября 2020 / Фото: Катерина Янюк
Поделись с друзьями:

Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість» – один із найбільших кінофорумів Східної Європи. До речі, цього року до конкурсних програм увійшло понад 250 фільмів. Також важливо згадати, що цього року Harper`s Bazaar став ексклюзивним модним партнером, тож ми активно висвітлювали події 49-го кінофестивалю, але багато все ж залишається за кадром. Harper`s Bazaar вирішив поспілкуватися з командою, яка працювала над створенням і організацією фестивалю кожен день, і дізнався про піар-концепцію, особливості онлайн-форматів, вплив пандемії та багато іншого.

Гліб Родченков, PR-директор 

Молодость Розкажіть про нову піар-концепцію фестивалю. Як ви адаптувались до умов карантину та чи змінила пандемія ваші плани в глобальному розумінні?

Звісно, що пандемія внесла свої корективи у проведення кінофестивалю, однак команда дійсно вирішила, що захід мусить відбутися у гібридному форматі – як онлайн, так і офлайн. Глядачі справді вже скучили за реальним досвідом кінотеатру, а особливо у літній період, та через пандемію кінотеатри не в змозі запропонувати щось нове. Саме тому «Молодість» взяла на себе цю місію і буквально привезла понад 250 фільмів. Піар-концепція 49-го кінофестивалю полягала у донесенні оновлених меседжів, адже наша ідеологія в цілому не змінилася. Ми єдиний міжнародний кінофестиваль в Україні, визнаний FIAPF, і платформа глобального рівня для дебютного кіно. Однак ми повинні були донести до аудиторії той факт, що ми як бренд актуалізували свою ідеологію і змінили свою естетику, повернулися обличчям у буквальному сенсі до студентів та до більш широкої аудиторії.

Нова піар-концепція – це погляд на те, яким може бути фестиваль з історією у 50 років. А він може бути жвавим, адаптативним, відкритим та стильним, і ми це довели.

Гліб Родченков, PR-директор Які з нових втілених піар-проявів плануєте розвивати у наступні сезони?

Цьогоріч ми вперше започаткували нові формати партнерства, такі як співпраця з модним глянцем, зокрема Harper`s Bazaar, і ми б хотіли продовжувати цю історію у майбутньому, розширюючи залученість ще більшого кола культурного прошарку до кінофестивалю. Іншим новим форматом було обрання головного модного бренду кінофестивалю, і цього року ним став бренд KseniaSchnaider, який максимально доповнив нашу нову естетику своїм стилем.

Ну і звісно, не можу не згадати про креативну групу We Bad, яку вдалося долучити до проєкту ревіталізації Будинку кіно та оформлення офісу «Молодості», який, власне, ставив собі за мету повернути кіно у цю локацію.

Фестиваль – це завжди більш локальна історія. Чи вдалося, на вашу думку,  актуалізувати «Молодість» за межами Києва?

Звісно, головний тренд посткарантинного розвитку креативних індустрій та івент-бізнесу – це акцент на локальну аудиторію та споживача. Саме цим ми і керувалися цього року. Однак не треба забувати, що «Молодість» стала чи не найпершою кіноподією після глобального карантину, яка відбулася в офлайн-форматі. Ми змогли забезпечити присутність міжнародних гостей та навіть нагородити легендарного Робера Оссейна у Франції за внесок у світову кіноіндустрію. Мені здається, що цьогоріч захід, попри величезну кількість несприятливих обставин, отримав найбільш безпрецедентний рівень медіаприсутності в рамках України, а також налагодив комунікацію з фестивалями та медіа за кордоном.

 

Людмила Хівренко, режисерка онлайн-платформи

Людмила Хівренко, режисерка онлайн-платформи«Молодість» цьогоріч вперше презентувала онлайн-формати. Якою була концепція форматів та на яку аудиторію ви розраховували? Що вдалося реалізувати із запланованого?

Цього року формати стали для нас абсолютним челенджем, з яким ми, здається, чудово впорались. Адже карантинні реалії дали нам зрозуміти, що через обмеження не всі зможуть відчути нашу атмосферу, а її ми хотіли передати найбільше. Як народилась ідея форматів? Я як режисерка завжди уявляю обставину, створюю її, а потім ставлю всіх героїв у дискомфортну ситуацію. Саме так ми змогли розкрити усіх з неочікуваних сторін і побачити їхній широкий погляд. Так і з’явились «ДНІ», «Не без питань» та «?».

Несподіваний сюжет та емоції – це саме те, чого прагне глядач. Як вже казав Гліб, ми хочемо залучити більш молоде покоління – студентів та молодь, аби зростити їх на «Молодості». Саме тому ми й втілювали такі формати: жартівливі, інформативні та драйвові.

Що вдалося реалізувати із запланованого та наскільки було важко це втілювати в умовах пандемії?

Усі проєкти, які ми запустили на нашому YouTube-каналі, є намаганням бути адаптативними до карантинних умов. Щоденники кінофестивалю «ДНІ» – це формат, де необхідно познайомити глядача з командою фестивалю, знаковими персонами кіноіндустрії та говорити з ними так, як ніхто не поговорить, –  водночас і прямолінійно, і жартуючи. Ми хотіли досягти абсолютної свободи дій та слова і донести це до глядачів, які дивилися «Молодість» вдома. Багато хто мені писав, що їх ранок починався з нового випуску «ДНІв», а коли одного разу він не вийшов, всі почали панікувати. Люблю таке. (Сміється.)

Молодість Попри те що багато режисерів та режисерок не змогли приїхати на фестиваль, ми підтримували з ними комунікацію. Звичайно, що слухати про бюджети, складнощі кастингу і сварки з продюсером – нецікаво ні нам, ні глядачам. Тому ми вигадали формат «?» і поставили абсурдні питання, завдяки яким хотілось розкрити режисера або режисерку, подивитись під іншим кутом на їхню творчість.

«Не без питань» – третій з форматів, створений для того, аби нарешті зрозуміти, про що кіно і чому така форма. У кожному випуску режисери та режисерки з національної конкурсної програми приходили до нас у студію та розповідали про свої картини, постійно відволікаючись на якийсь процес. Так, в одному з випусків Андрій Кокура, режисер стрічки RunAway, змащував згущеним молоком вафельний торт і одночасно відповідав на питання. Було цікаво, і торт, до речі, вийшов теж нічогеньким. (Сміється.) А ще наші формати можна переглядати хоч цілий рік, тому енджой зе скринінг на нашому YouTube-каналі! 

 

Дмитро Авдєєв, кінорежисер, ведучий проєкту «Не без питань» та офіційних церемоній кінофестивалю

Дмитро Авдєєв, кінорежисер, ведучий проєкту «Не без питань» та офіційних церемоній кінофестивалюВи були ведучим церемоній та онлайн-форматів і мали можливість споглядати кінофестиваль зі сторони. Як, на вашу думку, змінився кінофестиваль «Молодість» у період пандемії? У чому була його особливість цьогоріч?

Коли на закритті всі, хто працював над фестивалем, стояли на сцені, мене переповнювала гордість за цьогорічну «Молодість». Бо її робили круті, професійні і, головне, молоді люди. Все нарешті відбувається так, як і має бути. І те, що ці молоді люди зробили справді крутий формат фестивалю і фідбек лишився позитивний, говорить само за себе. Про зустріч офлайн і казати не буду: всі так давно хотіли побачитись одне з одним! І у нас це вийшло!

Дмитро Авдєєв, кінорежисер, ведучий проєкту «Не без питань» та офіційних церемоній кінофестивалюВи також працюєте над своїм дебютним повним метром, а «Молодість» це кінофестиваль дебютного кіно. У розрізі вашого погляду на кіноіндустрію в Україні, спілкування з режисерами та режисерками під час онлайн-студій – як пандемія вплинула на процес виробництва кіно?

Якщо мислити глобально, пандемія вкрала у кіноіндустрії багато. Це можна прочитати в будь-якому виданні про кіно. Позитивна статистика лише на стрімінгових платформах. Ми стали підписниками багатьох з них, отже, нам є над чим працювати. Просто кінозали на цей час стали домашніми. Я в будь-яких випадках бачу позитивні сторони. Якщо у світі відбувається багато негативних подій, чекайте не менше нових і крутих комедій.

 

Іван Адамчук, генеральний директор кінофестивалю «Молодість»

Іван Адамчук, генеральний директор кінофестивалю «Молодість»Цього року фестивалі та масштабні заходи все більше переміщуються в онлайн-формат. А «Молодість» все ж лишилась в офлайні. Як приймали таке рішення та чи змінилися процеси всередині проєкту?

Від початку введення карантину до проведення «Молодості» в кінці травня залишалося дуже мало часу. Відтак виникло питання, як і коли його проводити. З огляду на те, що багато хто перейшов в онлайн-формат, як, наприклад, Docudays, ми довго дискутували про визначення дати переносу фестивалю.

Коли на етапі прийняття рішення нам до певної міри допоміг УКФ, запропонувавши підтримку за умови переходу виключно в онлайн-формат, ми стояли перед вибором: або пан, або пропав. Тобто або переходимо в онлайн, або можемо втратити можливість взагалі провести фестиваль. Відтак виник термін «гібридний формат». Що означало онлайн- і офлайн-формат. 

Чи змінилися процеси? Так, звичайно. Тому що по факту ми провели два фестивалі, які реалізовувала одна велика дружня команда, заточена на результат і не розділена на зони відповідальності за визначенням «це не моє». Всі усвідомлювали, що це два абсолютно різних формати, але працювали на один великий результат – «Молодість».

Іван Адамчук, генеральний директор кінофестивалю «Молодість»Концепція та айдентика фестивалю вперше змінились докорінно. Коли готувались до запуску, не думали про те, аби відкласти зміни на наступний сезон? Чи не переймалися за реакцію аудиторії?

Ні. Це був свідомий крок до кардинальних змін і до моїх перших рваних джинсів на червоній доріжці. «Молодість» – для молодих, талановитих. Вона відкрила свої двері для нового покоління, для нових ідей та вражень. І нам приємно, що аудиторія нас підтримує у всіх наших проявах. Ми постійно отримуємо відгуки, аналізуємо і прагнемо актуалізуватись, аби «Молодість» лишалась вічно молодою.

Які, на вашу думку, найважливіші здобутки 49-ї «Молодості»?

Найголовніше – це те, що «Молодість» відбулася всупереч різним обставинам. А зміни, які започаткувалися на 49-й «Молодості», досягнуть свого апогею на 50-й «Молодості», ювілейній, яку ми дуже чекаємо і мріємо святкувати всією Україною.